Då var denna dagen slut

Idag har det kommit lite nya besättningsmedlemmar ombord. Det gillar jag =)! Bland annat så kommer Lasse snart lämna oss vilket är tråkigt =(. Den nya förste maskinisten Magnus lär inte göra oss besvikna. Här är några bilder om vad som hänt under dagen.
image162
Jag och Per har målat vitt idag.
image163
Lasse är skitglad över att få äntligen bli avlöst. Han skulle egentligen mönstrat av flera dagar tidigare men Broströms låter han vänta 7-10 dagar extra såklart. Detta är Broströms policy att skita fullständigt i vilket datum som faktiskt är sagt. Detta kan hela mitt harem intyga! Hehe... =)

- JA! Äntligen! Danish Butter Cookies... SUCK MY SKÅNSKA ASS! (Lasse ser ett liv fullt av singoalla kakor och frihet framför sig.)

image164
Min bästa kompis Kalle och jag firar med ett gemensamt snusbyte och ringer in det nya året. Det året Martin retar fan på alla han berör! Jag har väntat på denna stund. När jag mönstrar av så har jag skrapat ihop flera månaders vederlag och pengar så jag kan fly landet i över ett år. Ni vill inte missa min punchline på avmönstringsdagen. (Kan se alla oroade ansikten framför mig. Lite som en slav som gör uppror mot systemet!)

Kommentarer
Postat av: Språkpolisen kommenterar.

'intyga på' - det räcker med intyga
oroande - oroaDE

2007-08-19 @ 11:12:31
Postat av: Martin

Jag tackar språkplisen ännu en gång!

2007-08-19 @ 16:40:32
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Språkpolisen kommenterar...

SpråkPLISEN!? Tack, tack så hemskt mycket.

2007-08-20 @ 10:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!