Glömde nånting på mötet senast

Har gått av vakten nu precis och ätit lite av Sigges special potatismos låda från Argentina. Alla skojade och stimmade som vanligt:

- Lunchdags!
- Yes! Fan va gött.
- Kaffe sen me va?
- Mmm, o kaka. Nej nej två kakor!
- Haha, du kan allt skoja till Hans.
- Är det någon här inne som har jobbat idag eller?
- HAHAHAHAHAHAHA
- Hahahahah fan jag gråter snart!

Alla skrattar åt skämtet om någon jobbat idag sen så avbryter Kapten.

- Ärrhm, jag fick reda idag att det kanske blir en vetting inspektion nu i nästa hamn.
- Va?!
- Nääää!
- Jävla scrotum också!
- Haha, scrotum. Den var ny! Förlåt... FAAAAN också!

Vetting inspektion är när det kommer en inspektör ifrån något vi sjömän kallar för... "land". Han går omkring och är allmänt jobbig och pekar med alla sina fingrar samtidigt på allting han anser vara fel. Detta betyder alltså att folk måste jobba. Detta suger givetvis...
image215
Överstyrman ombord sa att han skulle ha betalt ifall han hamnade på kort på min blogg. Jag kör på streckgubbelösningen här.

- Jävla killjoy.
- Mmm, tyvärr. Men jag har upptäckt att vi glömde välja skyddsombud på senaste safetymötet så jag tänkte vi gör det nu när ganska många är samlade.
- Ok.
- Shit fan va du tänker!
- Ba snurrar där uppe. Magnus gör koko i bollen tecknet på sig själv.
- Värsta förtroendevalda typ. Sjömän är asstolta när dom lär sig lite nya ord, givetvis misslyckas dom med själva användet av ordet första gångerna.

Roligt är att jag faktiskt varit skyddsombud här ombord. Tre dagar efter dom valde mig ångrade alla detta djupt.

- Fan, alltså grabbar vi gav just Martin ansvar!? Saaaaatan.

Jag råkade tappa det lilla skyddsombudmärket i en pyts med färg. Alla såg möjligheten att få bort mig från ansvaret och poff så röstade alla bort mig!
image216
Färgen sitter symboliskt kvar.

- Ok, först måste vi välja ett skyddsombud på däck.
image217image218
Per och Guy ville inte vara skyddsombud på däck.

Alla vänder sig mot Martin som är helt inne i sin egna lilla värld. Det blir helt tyst i rummet...
image220
- Va? Vad det någon som ville mig något?
- Nej ehh, nej nej Martin. Det var ingenting. Fortsätt med det.. Ehh du gör. Eller nåt...
- OK!  image219

Befälen vänder sina huvuden och himlar med ögonen. Någon viskar att det är fan synd om killen.

- Mmm, shit fan killen har losat greppet där borta. Pekar med gaffeln.
-
Fan gör vi nu då?
- Ehh, alltså fan. Måste vi ha ett skyddsombud på däck?
- Jag tror int...
- KLART! Att någon TROR att det inte behövs så räcker det gott å väl för mig!
- Fan va bra! Instämmer alla?
- Ja
- Ja
- Spikat! Phew, de va nära ögat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!