Gud ringde och väckte mig

Jag sover mellan midnatt och 07:15. Men inte när det är avgång...

Drömde inatt om att jag höll på att köpa proviant till båten på närbutiken i Mogata. Helt plötsligt så börjar hela jävla himlen att ringa. Allting bara delade sig och en arm kom ner med en Sony Ericsson och sa att det var till mig.

Sist ut, minsta möjliga ansträngning, böj för fan dig inte ner och först in igen är det som gäller under nattliga avgångar.

Försnacket innan lotsen kom ombord handlade om hur HM behandlade Indier och att Indien gått om Kina i befolkning. Lite väl seriöst tyckte jag. Bytte ämnet till Gotlänningar, havregrynsgröt och deras pissljumna färsköl Gotlandsdricka istället.

Alltså det är sant att Gotlänningar äter havregrynsgröt och Gotlandsdricka ihop. Jag har sett det med egna ögon. Först doppar dom sina fingrar i ölen och suger av det, sen så kokar dom ihop 48 liter havregrynsgröt och så är förfesten fixad.

Mmm, ljummen grumlig mesköl blandat med en skål varm gröt. Fan va ni kan på Gotland!

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Hahaha, kul blogg.

2007-08-27 @ 13:41:11
URL: http://newme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!