Haha! Take that Broströms!

Ok, nu följer en bildserie om den absolut viktigaste aktiviteten det senaste dygnet.
image102
Efter att ha sjungit gaylåten så fick jag en idé. Jag började genast att arbeta.
image103
Detta tog ca 1,5 timme att skära ut. Alla matroser här vet att detta är ren och skär skitgöra!
image104
Sen behövs rekvisita. Detta kallas för en "dutt"! (Notera bältet BOSS på MITT skåp.)

Hitta dom psykedeliska ögonen... NU!

image105
Kalle spexar till det lite och har gjort egna ögon. Jag är här i verkstaden för jag behöver lite "smycken".
Kalle är den enda som hittar allt på båten.image106 (snusbyte)
image107
Nu börjar jag tugga fradga för jag närmar mig målet. Har gått och och hittat på en egen sång jag ska sjunga, en dans samt olika poser. Jag håller på att föda en ritual dagens sjömän måste göra på alla sina båtar.
image108
Jag har nu klätt upp mig med skrot Kalle gav mig. Jag ska nu krigsmåla mig för att påbörja min ritual. Jag använder mig av extremt cancerogen två komponentsfärg. 30 sek efter detta kort ångrar jag redan vad jag påbörjat.
image109
Ok... Jag kanske ser lite nöjd ut men detta svider något utav bara helvete! Nu springer jag upp för lejdaren med saliv hängandes ur mungipan. Jag går in i grottmansstadie och tänker på alla barn som kommer härma mig!
image110
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄG!
image111
Nu ballar jag ut totalt... Jag är så jävla nöjd just nu för detta gör inte bara ont det tog ca 3-3,5 timmars faktiskt arbete att komma hit!!!
image112
Här faktiskt gråter jag av smärta men det är bara så jävla skön känsla när äget verkligen blir ett faktum.
image113
Här går det för mig...

Det som egentligen sporrade mig mest till att göra detta 'äg' är Broströms försök till 'äg' i deras tidning.
image115
Här skriver dom "MIN" personal. Haha kanske det ja men jag ÄGER Bro Anton! Take that Broströms!

image116image117image119

Thinner, tvål och fil fungerade sådär för att få bort färgen. Ajax fönsterputs och svinto is da shit.

Jag hoppas jag kan inspirera till andra båtar att ta över dom från deras redare. Detta tar ca 5 timmar faktiskt arbete om man räknar in skrubbet på slutet. Men... Det är fan värt det!

image120
Broströms... Kom o ta mig! Mohahaha!!!

Kommentarer
Postat av: Kapten

Det spelar ingen roll Martin vad du tror du äger.
Jag äger rubbet ändå.
Kan sälja skutan när jag vill, men när du är ombord så blir priset piss. Vem vill köpa ett fartyg med en galning ombord?

2007-08-17 @ 00:22:28
Postat av: Martin

Kapten har du snackat med rederiet nu igen? Ok, räck ut tungan... AHA! Jag visste det! BAJS!.... (Hämtar andan...)RÖVSLICKARE! Hahahahahahaha!

2007-08-17 @ 12:35:22
URL: http://www.cmj.blogg.se
Postat av: Storebror

Tack, tack Martins Kapten för detta upplyftande medhåll. Det blir till att skaka hand på det här, helt enkelt. Glöm inte att måla över det där och måla upp ett stort äg på taket i 'hans' hytt.

2007-09-01 @ 21:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!