Slangvakt i Donges

Vi ligger i den lilla hamnstaden Donges på Frankrikes västkust och trycker...igen. Vi hade inte gjort en ordentlig tankrengöring förra gången vi var här inne så vi fick gå ut och fixa det. Älskar det uttrycket. Kan du inte bara "fixa" det.

Känns lite olustigt att skriva om småsaker som händer här ombord men det finns någon slags liten pervers nyfikenhet i att veta vad som försigår på en båt. Typ som första säsongen av Big Brother eller nåt!

Det blev ankomst mitt i min vilotid inatt så det blev inte många timmar sömn emellan passen. Stör mig på att sjömän är nog den enda arbetsgruppen i Sverige som INTE har någon slags form av OB tillägg. Varenda timme på dygnet är likvärdig den andra. Visst vi jobbar varje dag och att ta bort röda dagar och så kan jag förstå. Men att det är helt ok att ringa och väcka mig för att göra i stort sett vad som helst arbetsmässigt kvittar fullständigt.

Idag gick jag slangvakt. Det innebär att jag tittar på en...slang...haha. Har en bok med mig under overallen så när jag gått tio steg så stannar jag upp läser lite, sen tittar jag mig omkring efter något slags bekvämt ställe att slå mig ner på för att läsa kanske hela tre sidor på raken! Wow!

Nästa hamn blir Boerdoux. Eller rättare sagt inloppet i en av världens skitigaste floder! Det ska tydligen finnas lite vinprovargårdar i närheten av där vi ligger, måste missat dom förra gången.

Bånjoor bånjoor, jag heter Mårteiän och vill sippa lite 'WINEspritzer'!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!