Don Juan... Vem ar han?

Det ar inte stekare eller brats, inte Japaner och inte heller fjortisar jag ska prata om den har gangen. Jag har svagt namnt mitt hat emot Schoolies men kanner inget hat gentemot denna ras, bara nyfikenhet. Alla vet vilka det ar, alla kanner vi sakert nagon.

Dom gar under pseudonymet, Don Juan...

Jag satt en kvall i Surfers Paradise och observerade dom unga virila mannen som bor pa detta stalle och upptackte att manga av dom beter sig pa ett liknande satt. Jag har inte tankt pa det forran nu nar sa manga ar samlade pa en och samma plats.

Hela mitt Hostel ar fullt av, Don Juans...

En Don Juan ar en man som anstranger sig langt och lange for att veta att han ar personen med mest stil pa stallet. Don Juan finns overallt, alla lagger marke till han men ingen vet egentligen varfor. Anledningen ar for att han star, gar och ser pa andra men den dar lilla extra glimten i ogat.

En Don Juan har ingen sagd nationalitet, Don Juan kan komma ifran vilket land som helst.

Man skall inte missta en Don Juan ifran den svenska dryga varianten manliga divor vid namnet Stekare eller Brats. Detta ar inga Brats, detta ar Don Juans helt enkelt...

Nar kvallen narmar sig och morkret borjar lagga sig over landet sa barrikerar sig Don Juan pa toaletten med extra fylligt harbalsam samt harvax eller frisyrgele. Don Juan ar en mycket harmedveten man som kliver ut ifran duschen och borjar observera sin frisyr i spegeln.

Nar han sedan slickar dit sin frisyr pa ett helt utsokt vis kan Don Juanen faktiskt fraga andra Don Juans (vilket hander pa detta hostel) om han ser bra ut, utan att skammas ett dugg. Don Juans tavlar inte om uppmarksamheten utan ar fullt medveten om hur "bast" han redan ar.

Givetvis kan en Don Juan rabbla upp begreppet grooming products for men pa 15 olika sprak. En Don Juans tyngsta foremal i sin resvaska ar saklart necassaren och ja, Don Juan anvander enbart luktfri deodorant.

En akta Don Juan kan ha kul pa krogen utan att egenltigen behova gora nagot. Att sta vid ett horn av baren med en Jack Daniels och cola racker gott och val. En Don Juan vet vad han ar, han behover inte anstranga sig for att synas. Han vet att han syns gott och val...

En Don Juan ar bast helt enkelt. =)

Om du nagonsin undrat hur du ligger pa "att vara bast" skalan, hitta en Don Juan och jamfor dig sjalv med honom. Det eller observera listan och bocka av nar du laser en klockren likhet av din egna karaktar. Dettar ar da for man, jag har inte hittat en liknande kvinnlig variant av Don Juan.

Denna ras ar dagens sanning. Jag har misstankt att det finns flera manskliga raser. Jag sag nu monstret nar 10 eller fler var samlade pa en och samma plats.

* Du anvander Balsam.
* Du sjunger eller nynnar 8 utav 10 ganger nar du duschar.
* Du kan sitta i over en timme for att halla nagra harstran i "ratt" lage for att fa dom att stelna sa.
* Du vet att du ar bast...
* Du kanner for att spontanspy lite efter varje gang du kommit i kontakt med Telia.
* Det hanger en rosa skjorta i din garderob.
* Du har ett undertryckt begar att leka vattenkrig sa fort du ser en brandslang.
* Du ar faktiskt ganska lonnfet men vet hur du ska kla dig for att dolja dina lovehandles.
* Grooming Products fyller din necessar.
* Luktfri deodorant, check!

Don Juans
Hela fyra stycken Don Juans pa samma tre kvadratmeter. Intressant och helt otroligt.

image504
Don Juan pa guran. Han ar sa langt bort det gar ifran oss andra, anda sa ser alla honom. Denna ras har en magisk utstralning.

image505
Jag borjar sporadiskt klia mig lite i pannan och vips sa kom Don Juan med pa kortet. Observera har hans pose, den heter Blue Steel. Ja, jag fragade han.

image506
Don Juan har forsokte sno min hollandska tjej Meggy genom att borja tokdansa framfor henne. Han hade givetvis inget emot detta kort. Han ser ut som en liten schimpans men anda sa vet han att han ar bast...

image507
Ehh, hehe... YMCA laten kom pa och man kunde vinna 200 dollar i denna tavling. Vet inte vad som flog i mig, typ alkohol tror jag det heter. =)

Kommentarer
Postat av: Janne

Men nu blir jag förvirrad. Så en Don Juan är alltså inte detsamma som den typen som ofta kallas Don Juans, de där romantiska typerna som förför kvinnor till höger och vänster som om det inte finns någon morgondag. Din version är alltså en backpackerversion av en brat, fast snällare?

2007-12-08 @ 09:41:24
URL: http://www.babilou.se/blog
Postat av: Hrm...

Det här är alltså Självkännedom; Grundkurs från Martin, som försöker peka åt något annat håll, säga 'titta, en elefant' samtidigt som han metodiskt pillar in lite hårgelé på varenda lilla hårstrå i sin egen frisyr. Sen råkar jag veta var hans Billabong-hatt befinner sig.

2007-12-08 @ 10:36:18
Postat av: InQubuz

takes 1 2 know 1 =)

2007-12-08 @ 23:38:11
URL: http://InQubuz.com
Postat av: Martin

Don Juans ar inte dom som forfor kvinnor. Dom kallas for raggningsexperter givetvis!

Den gamla versionen av Don Juan ar forlegad och trakig. Har behovs forandring.

Ja, den var bra. Forandring ar ordet!!!

Logik! Mera logik i vara liv!

2007-12-09 @ 03:15:47
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Albein

det här känns väldigt väldigt väldigt... nej albin neej... åhh..... väldigt väldigt fel

2008-01-21 @ 12:37:49
Postat av: THEMAN

Tja intressant blogg..
Råkade surfa in här av en slump och måste säga att jag blev positivt överraskad?
Det är rätt intressant det du skriver om att player kolla in min blogg skrev precis en post om fenomenet player, skulle va intressant att få din take på d hela.. ha d nice!

Länk: http://www.c-r.se/2008/01/30/ar-du-en-av-dom/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!