Release Ulof from his chains!

Ok, dom senaste dagarna har varit helt otroliga. Det är fredag idag här och det blir stor fest ihop med dom jag ägnat min lilla båtutflykt med.

Let's take it from the start...

I ehh, onsdags? Måste tänka... Japp i onsdags så checkade jag in på detta hostel slängde in Floda på rummet sov några timmar, gick sedan ut för att köpa lite frulle.

Inne i mitt rum igen så träffade jag en kille som kalla sig Cooper (efter en ölsort). Hans riktiga namn är egentligen Tim. Vi växlade några ord, han ska också stanna här över julafton. Jag kände på mig att vi kommer nog fira julen ihop.

Under dagen gled jag runt i staden. Tog en najs liten fika och stötte ihop med förvånasvärt mycket folk jag träffat tidigare på denna ö. Martine, Rob och James kom fram till mig och hälsade på.

Jag var inte på mitt mest sociala humör efter att ha tagit nattbussen i 12 timmar, växlade några ord med folket, tog James nummer och sade att vi skulle höra av oss lite senare.

Inne på mitt rum igen så hade Tim och två andra(minns ej namnen) bestämt sig för att gå ut och festa lite. Min tanke var att jag ska upp klockan helt åt fan tidigt och tänkte tacka nej. Men...det är alltid roligare att festa när man egentligen aldrig hade tänkt sig, jag kilade ner till bottle shopen.

Nu kommer väl poängen till min lilla historia här. Tim visar sig vara en frilansande producent/regissör, typ har lite filmgrejer snubbe med eget bolag, på semester... Egentligen är dom två stycken men dom hade filmat så mycket ihop den senaste tiden att dom tagit lite tid ifrån varandra.



Cooper

Lång historia kort. Jag nämnde att min stora dröm är att bli komiker och att jag ska flytta in i en husbil:

- Martin are u serious?
- Yes, this is my dream.
- Can u do anything right now?
- Yes Cooper I am a bit schizo, I can bring out Olof.
- Olof?
- Yes, his name is Olof...

Cooper ba sprang fram till sin väska, slet upp sin kamera och började fixa till rätt light, rätt sound och dom två andra fick vara publik. Jag svepte min bärs, rufsade till håret och...

Hej... Mitt namn är Ulof...

Jag flippade totalt, vi filmade säkert i en timme och började babbla på engelska tillslut. Minns knappt vad jag sade eller gjorde men alla började skratta så jag fortsatte. Vad är då resultatet av detta?

Cooper and I shall do it again. Fast mitt på dagen, ute i det fria. Spontant, knäppt men med lite redigering kan allt möjligt bli riktigt roligt. Cooper skakade min hand som en dåre och började bjuda mig på bärs. Natten blev väldigt lång.

Det är fredag idag. På måndag kommer han tillbaka och då ska vi filma som tokiga skrev han i ett mess alldeles nyss.


Kommentarer
Postat av: TMNT

det var inte fy och skam! Gratten fan ^^

2007-12-22 @ 01:46:59
Postat av: Martin

Ska bli intressant iallafall. Vi kommer filma som tokiga sen klipper han ihop nagot. Kanns inte heller som om han kan lura mig direkt.

Om nu han lyckas hitta nagon som gillar det och vill ha mer...

Intressant och se vad som hander iaf.

Tackar for gratten!

Shoo!

2007-12-22 @ 03:11:47
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!