Checkpoint 1

Ok, Arlanda är nu befolkat med konstiga små tvättbilar som kör runt runt runt i små cirklar och hälsar på mig varje gång dom kör förbi. Jag har suttit på fönsterplats på tåget och bara stirrat ut på snön som så fint faller ner.

Jag försöker få denna bild fastbränd på min näthinna så jag kan plocka fram den igen om två dagar. Mmm, ska fan kolla vädret i Sverige varje dag jag är borta. Hehe, ja.... det är så rätt.

Även noterat att Arlanda investerat i avlånga läderklädda sittplatser överallt som folk kan sova på. Att jag då har med mig en ficklampa och fickkniv för att kunna bygga min egna lilla hydda utav gardiner och stolsstoppning känns ganska overkill...

Hmm... Ser på min ryggsäck igen. Ska döpa den till Floda. Mmm, Floda är ett fint namn.

Men men, jag trodde givetvis att min flight till London avgick ifrån Terminal 5 som precis alla andra utrikes flighter alltid har gjort på Arlanda sedan skiten öppnade, hade fel. En liten tvättbil kom till och med förbi och frågade om jag gått fel efter att jag besviket dubbelkollat avgångskärmen en fjärde gång:

Bzzzzzzzz svänger bzzzzzzzzzzz får syn på mig och bromsar in

- Har du gå...
- Ja det har jag! Tack för upplysningen!
- Var så lite så!

Bzzzzzzzz

Arlanda är ett as, hoppas tvättbilsgubben får motorstopp, Sverige kommer få den kallaste vintern någonsin och jag tar med mig Floda till Terminal 2 för att knarka receptfria sömntabletter.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hahahaha, jag bor i Floda :P

2007-11-10 @ 10:04:29
URL: http://ljuvligtunderbart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!