Jobbtips for Sydney!

Nagra intressanta punkter om Sydney och jobb for intresserade.


Det ar riktigt latt att fa ett jobb i Sydney omradet. Har man pengar for att klara sig en manad pa hostel sa har du latt ett jobb innan manaden ar slut plus en lagenhet. Det ar bara dom lata manniskorna som inte hittar ett jobb. Detta galler pa sommarhalvaret.

Du tjanar i runda slangar 1000 aussie dollar i veckan som standard fore skatt, efter skatt ca 700 dollar vilket blir 4000 sek. Man far ocksa betalt varje vecka som backpacker vilket underlattar for planering tycker jag.

Tjejer ni far jobb som servitriser pa nolltid. Detta behover inte betyda stora stressiga restauranger for varenda litet fik behover minst fyra fem stycken servitriser pa sommaren. Det ser inte speciellt svart ut i mina ogon.

Grabbar kan ocksa jobba pa restauranger om man kanner for det. Annars finns det olika byggarbetsplatser att soka jobb pa eller dom lite mera eftertraktade surfcamp jobben. Jag ar inte helt hundra men det gar med all sakerhet att soka efter surfcamp jobben i fortid.

Det som ar ett litet krav ar att man maste ga en liten kurs for i stort sett varenda jobb forst. Typ for att fa servera alkohol sa maste du ha ett papper for att du gatt en liten kurs i ansvar om att servera alkohol. Finns tre olika kurser som ar standard har jag for mig och dom kostar runt 60 dollar styck vilket ar 350 sek.

Ingen aldersgrans for att fa servera alkohol.

Det finns olika introduktionsmoten till jobbsokande som ar att rekomendera for att borja jobba.

Mitt tips for att komma ner till Australien for att borja jobba ganska fort ar att ha minst 20 000 svenska kronor pa kontot utover biljetten vilket ska vara en returbiljett. Ha arbetsvisumet klart innan ni beger er och kop enbart tre natter pa ett eget hostel pa ankomstdagen.

Hostels finns precis overallt inne i staden och det gar att hitta riktigt billiga om man letar lite. Det billigaste jag sett ar nog ett for 18 dollar natten vilket blir ca 105 kronor. Men da far man vad man betalar for ocksa...

Det ar bara att fraga pa om ni undrar nagot. Jag har det ganska enkelt att ta redan pa saker har sa passa pa.

gaytime

Ok alltsa va fan kan inte 88 fa heta 88 for? Golden Gaytime?! What da fuck?

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har min bartender utbildning i sverige den räcker bra här. :)

2007-11-21 @ 05:37:31
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: Martin

Ok, good for you! =)

2007-11-21 @ 08:33:53
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: ajja

HAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAHA!!!

gaytime?!?! Snälla plzz fråga någon varför den heter så??

P.s det är helnajs att följa dig :)

2007-11-21 @ 10:36:22
URL: http://runthornet.blogspot.com
Postat av: sara

haha grymmaste namnet ever!
borde ha det i sverige med tycker jag!

2007-11-21 @ 22:23:40
URL: http://ssessan.blogg.se
Postat av: Simon

Fan Martin, detta har inget med Sydney att göra men jag kom att tänka på dig när jag såg en sak (nej, inte min penis...).
Jag vet inte om du känner till Sveriges grymmaste sajt - Fittkramp.se - men du borde spana in deras tishor. Kolla in denna: http://135378.spreadshirt.net/se/SE/Shop/Article/Index/article/Docka-3393741

Hävven än häll.

2007-11-22 @ 20:41:27
Postat av: Martin

Simon den var grym helt enkelt! Dockning ar ett allmant begrepp, jag undrar varfor inte flera manniskor kanner till det... =)

Kul att hora ifran dig Simon!

2007-11-22 @ 22:16:19
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: MaDeLiÑo

oh, gayglass förfan dit måste jag! men du martin jag har härmat dina geniala statistiska grunkor, ah du vet pilar i diagram-typen. dock inte lika proffessionellt, roligt eller så alls. hoppas du inte bloggmobbar mig efter min total-bajt..... men jag avundades din idé. fann även en sån i min åk9 ma-bok men slår vad om att du var först fan. you're the one!

2007-11-23 @ 20:51:36
URL: http://madelino.blogg.se
Postat av: Martin

Grafer ar grymma och roliga! Sa enkelt att forklara hur man mar eller kanner om nagonting.

2007-11-24 @ 04:16:08
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!