Allt kan dödas med hjälp av tidningspapper i rätt dosering!

Ba måste ha listan som backpacker i Australien och Nya Zeeland:

* Ryggsäck
* Alltså en riktigt fet ryggsäck här, och så en massa Sverigeflaggor på den.
* Självuppblåsbar kudde.

Först trodde jag att själv hittat en helt revolutionerande kudde. Tryck på en knapp och så poff, har du en kudde. Gick omkring hela dagen och kände mig skitcool efter ha hittat den här kudden. Visade upp den inne på DressMan för en tjej:

- Kolla här ba! Poff! Blåser upp kudden rätt i fejset på henne.
- Ok?
- Jo men kolla då, behöver inte blåsa ju!
- Och?
- Fan då, säg att jag är cool nu. Tror du jag frågar för?
- Får se den där.
- Hehe, visste väl det. Riktigt mallig Martin.

Jobbigt var väl att det endast var en sån där standard nackkudde, såna dära som alla har. Fast instoppad i en påse då. Hon tog upp den ur påsen och visade den för mig och frågade vad jag betalt för den. Jag frågade efter ett par bomullsbyxor istället. 

Inne på Kilroy Travels skinnade dom mig totalt. Fan livsfarligt där inne, alla är så jävla klämkäcka och har varit överallt dit man själv ska åka. Fan jag skiter i väl vart dom har varit! Men det är tydligen deras Branding så man måste sitta och lyssna på en massa ASTRÅKIGA reseanekdoter innan man kan få en broschyr eller nåt.

En tjej berättade när hon åkt buss på Nya Zeeland. Jag dog nästan av tristess.

En kille berättade när någon skulle ta kort på dom och personen backade lite. Då råkade killen som skulle ta kort på dom knäcka en bit på hans surfbräda. SNAAAAAARK!

Det slutade med att jag började bläddra i en broschyr rätt upp i nyllet på dom i hopp om att dom skulle hålla käft. Det lyckades delvis, tjejen frågade vad jag höll på med. Jag sa att jag ba skulle ta bort skit ifrån tänderna och ville inte att hon skulle se mazarinen jag nyss ätit.

Då frågade hon mig om jag verkade lockad att köpa en bussafari av henne på Nya Zeeland. Visste inte vad jag skulle säga, frågade om hennes adrenalin skenade när bussen körde över ett guppel. Det gjorde det inte, så jag tackade nej.

Tydligen så behöver man också en LeatherMan kniv av ett värde på 3600 kronor. Vildmarksaffären sa det. Så nu kan jag sova gott i värsta sidenlakanet som dödar kvalster och så har jag utrustning för att gå på krokodiljakt! Allting i den affären hade ett syfte med att döda tydligen, till och med hörselskydden var något slags gift man kunde utvinna genom att koka dom. Sedan gillra en fälla med tvättlina och två MagLights.

Jag sa att jag skulle till Nya Zeeland.

- Mmm, kiwifågel. Klappar sig på magen.
- Va?
- Du behöver den här laserpointern(2000 kr) och den här luftpistolen(2700 kr) sen räcker det med pinne att få in nådastöten med! Helt fucking otroligt så plockar hon upp en vanlig träpinne du hittar i skogen på 5 minuter. Den hade endast ett värde på 40 kronor!

Alltså Kiwifågel verkar inte så gott...

image441

Kommentarer
Postat av: MaDeLiÑo

HAHAHAHAHA, du skriver så träffsäkert... Det där var ytterst roande, efterfnittringarna slutar inte. Är du självlärd eller nöjesjournalist i smyg? Vill du förlova dig med mig? Eller min blogg? Fan... ;$

2007-10-30 @ 10:48:40
URL: http://madelino.blogg.se
Postat av: Martin sjömannen

Endast självlärd. Jag känner en till som skriver precis som jag. Han är en kopia av mig, vi ska nästa år göra ett eget reseprogram.
Vi skiter i att tjäna på det, vi vill få människor att skratta så vi kommer lägga ut allting på internet.

2007-10-30 @ 11:07:52
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Malin

Hahaha ägande. Min bästa kompis flyttar till Nya Zealand i Januari, får tipsa henne om detta inlägg så att hon är redo.

2008-08-31 @ 03:40:13
URL: http://piccadillytears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!