Brorsans granne är en skrothög!?

Efter att ha varit på Willys åkta vi hem och kollade på hans nya lya. Han har bytt ifrån en trea till en etta och det var verkligen hans stil på lya tyckte jag. Han är själv väldigt nöjd med stället och klagade inte alls på läget.

När vi sedan satt och åt hörde jag något på avstånd mullra till:

- Vad va de?
- Äh, ingenting.
- Ok...

Yeah right!

Det börjar det dåna utanför fönstret något fruktansvärt! Hela jävla lägenheten började vibrera och vi var tvungna att hålla i glasen så dom inte skulle ramla i golvet. Det visar sig att brorsan bor ca 10 meter ifrån ett järnvägsspår! Sen inte något tyst passagerar spår heller utan flera hundra meter långa godståg tuffar sakta förbi minst 18 gånger om dagen!

Det tog fan flera minuter innan det rullat förbi, och när jordbävningen var över, sippade brorsan på sitt glas vatten som om ingenting hänt:

- Hur i helvete sover du?!
- Äsch... Bara ryckte på axlarna.

image416
Min bror är lokförare. Men att bo granne med just det jobbet var lite att ta i tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!