Ekvationen om åldern för sexuell kontakt.

Hur ung eller gammal kan din sexuella kontakt vara, utan att någon kommer höja ett ögonbryn? En stor fråga under toppmötet i Nässjö, denna helg. Bröderna Johansson har ekvationen.

Hur ung respektive gammal får din sexuella partner vara? Du är i detta fall 28 år gammal och har länge grubblat över om du fortfarande kan vara först in på nittiotalet, utan att någon komma höja ett ögonbryn.

Ekvationen [x/2+7] (där x är din ålder) bestämmer din minimiålder hos eventuella sexuella kontakter, och [(x-7)*2] bestämmer hur långt uppåt i åldersstegen du kan klättra med gott samvete.

För alla som inte är matematiker gör följande. Dela er ålder med två, alltså halva åldern. Lägg till sju. Resultatet är hur ung, som yngst, ditt ragg får vara. För en artonåring blir spännvidden 16-22, och för exempelvis en trettioåring blir spännvidden 22-46.

Svaret på frågan är då ett NEJ med stora bokstäver och fet stil. Om du är 28 år och vill vara först in på nittiotalet så får du räkna med ett antal höjda ögonbryn. Vill du vara 'safe', så ska du hålla dig mellan 21 till 42.

image424

Så ser ekvationerna ut. Jag hoppas detta löser många fikarastkonflikter i framtiden, jag är fullt allvarlig här...jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men frågan är hur ni kom fram till den ekvationen?

2007-10-21 @ 22:38:39
Postat av: Janne

Det var jag som frågade det.

2007-10-21 @ 22:39:08
URL: http://www.babilou.se/blog
Postat av: Martin

Jag citerar Einstein:
The secret to creativity is knowing how to hide your sources.

2007-10-22 @ 07:22:36
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Martin

Brorsan visade mig en amerikansk seriestrip och jag la ett plus ett direkt!

2007-10-22 @ 07:23:25
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: heaven

Kan du rätta till minustecknet till ett plustecken i din första ekvation?
Den mitt i texten(tack)....siffran blir så låg annars...för en 28åring iaf:)

Gäller den för kvinnor med?
Jag är 42 snart och gillar inte min högstasiffra speciellt:)

2007-10-22 @ 12:23:42
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Fixat! Schysst, och ja den gäller för kvinnor också. Helt ok faktiskt tycker jag. Åldern 80 är dödssiffran om jag minns rätt. Därefter så minskar antalet åldrar du kan ge dig på med ryktet i behåll!

2007-10-22 @ 12:42:33
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Soya

21 år som yngst..
41 år som äldst..

Hua!

2007-10-22 @ 20:25:54
URL: http://abstinence.blogg.se
Postat av: Simon

Jag är har lärt mig att det ska vara 5 år man lägger till och drar ifrån istället för 7. Nu blir jag helt förvirrad. Bäst att lägga sig ner.

2007-10-23 @ 09:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!