Känsligt ämne detta.

Alltså jag tror inte folk egentligen förstår hur känsligt ämnet tanksjöfart är att skämta om så som jag gör. Jag har bilder som ifall jag la upp dom skulle kunna skapa rubriker på aftonbladet, men jag vill lyckas synas på annat vis.

Dessutom förlorar nog endel här ombord jobben ifall vissa saker kommer ut. Jag är en av dom...

Det som sägs och görs ombord i båtar, skall också stanna där. Ett gammalt ordspråk som sitter kvar, fast med internet och en sån som jag är det ibland svårt att låta bli! Jag har faktiskt haft sjömän här ombord, inne i min hytt, som sagt åt mig att jag inte ska lägga ut det jag just dokumenterade.

Kapten sa en gång till mig:

"Är det inte värre än så här, ja... Då går det väl bra."

Jag sa en gång att jag seglar på en knivudd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!