Kapten, så här gör man!

Vi fick pannkakor till ärtsoppan idag. Kapten sa att han INTE hade ett pannkaksrecept i huvet. Detta är för pannkaksexperten väldigt konstigt. Varför har han inte lärt sig det? Jag trodde alla kunde det.

Konstigt... =)

Kapten så här gör man!

Ta en siffra, vilken som helst! Nej men om ni är två hungriga coola kisar som me and my broder så ta siffran fyra.

4 ägg
4 dl Mjölk
Vispa
4 dl Mjölk
4 dl Mjöl
Vispa, tillsätt lite socker och salt. VOILA!

Brukar gå åt ett halvt kilo margarin också så kanterna blir sådär lagom frasiga.

Alla sjömän har sin ritual när dom precis mönstrat av. Vissa tar en sladd med bilen, endel går omkring på arbetsplatser och skrattar åt alla som måste jobba när han själv är ledig och endel kanske återupptar sitt gamla alkoholist 'jag' igen.

Alla är vi unika! =)

Jag brukar låta Olof göra pannkakor första frukosten jag är hemma!

Kommentarer
Postat av: Sven-GØrel

"Åka på mina brädor" ja, det låter ju normalt. Iallfall normalare än vad jag trodde det stod först; "Åka på mina bröder".

2007-10-11 @ 19:07:14
URL: http://svengorel.blogg.se
Postat av: heaven

Hrrrm....borde man inte ha i de 4a mjölen innan de sista 4a mjölken, så att vispandet blir enklare?

2007-10-12 @ 10:21:47
Postat av: Martin

Hmm, jo man kam också varva lite mjöl och mjölk. Mycket riktigt. Nästan lite wikipediavarning på detta ämne.

2007-10-12 @ 11:15:17
Postat av: heaven

Enda sättet att få knapriga kanter, är det att överanvända sig av margarin?

Jag älskar knapriga kanter....men mina blir mer åt det mesiga hållet, meskanter.

2007-10-12 @ 22:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!