Lantmännen o jag!

Idag är jag på landet hos min mor. Då menar jag också landet, riktigt hillbilly landet. Typ röda stugor med vita knutar och en tät dimma av bajslukt vädras mot mitt anlete.

Det är så jävla mycket landet att jag stannar några kilometer innan jag kommer fram, går ut ur bilen, tar på mig en Helly Hansen och stora svarta stövlar.

Det är så mycket landet att när jag kliver in i någon av dom små husen häromkring, så undrar jag vart Pettson och Findus gömmer sig.

Det är så mycket landet så att om du ens får för dig att titta på en mobiltelefon eller kanske smyger upp en begagnad FM-radio ifrån 1995, så dyker det upp en tjock liten lönnfet bonde från ingenstans och klagar på alla dessa moderniteter.

Sen så kommer vi in till där min mor och Bosse bor. Dom har en vedspis... Jag undrar vad folk på landet har emot el? Alltså det är ju precis samma sak som att trycka ner använt toalettpapper i Benjamin Franklins hals varje gång dom trycker in en vedklabbe.

Tror inte lille Benjamin och hans flygande drake är så glada över denna symboliska handling. Jag berättade vad jag känner för min mor. Hon bara skrockade över hela hans livsverk genom att pressa in tre vedklabbar samtidigt.

Dom är så brutala här på landet...

image440
Killen som bestämde sig för att göra leken "flyga drake" till en extremsport!

Kommentarer
Postat av: Vaisanen's Blogg

Svar: Jorå till 10onde kan jag nog vara klar om inte min dator hackar upp sig någe mer. Men skicka hela din stilmall till [email protected] så fixar jag där. skriv där oxå lite vad du vill ändra. T.ex om du vill ha ram runt hela bloggen som jag har eller större profil bild osv.

2007-10-29 @ 00:11:31
URL: http://vaisanen.blogg.se
Postat av: heaven

1. El kostar

2. Du kostar

Jag tror att punkt2 är orsaken till att de inte har råd med punkt 1...

;)

2007-10-29 @ 06:27:40
Postat av: Martin sjömannen

Haha, heaven känner du min mor? Kram

2007-10-29 @ 09:38:43
Postat av: Angelica

haha!

2007-10-29 @ 09:50:48
URL: http://anjelique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!