Nu är det fanimig min tur!

Imorgon ska jag vaska hytten, det har jag sett fram emot.

Snart kommer den. Det är den dagen som är anledningen till att dagens sjömän lever detta alternativa liv. Dagen som för varje sjöman är toppen av sann lycka. Dagen då lugnet före stormen är ett faktum, dagen då all längtan är över.

Det är exakt samma känsla som när dörrarna till kyrkan slogs upp i början på sommaren när du gick i grundskolan. Solens strålar sticker dig i ögonen, du lämnar den aningen kalla kyrkan och känner en lätt sommarbris sväva emot dig.

Du tittar uppåt mot den klarblå himlen och frihetskänslan i din kropp sprids som en raket enda ut i tåspetsarna. Hela världen ligger framför dig, och du har en hel sommar att utforska den på...

Precis alla här ombord har mönstrat av och på en gång samtidigt som jag har stått bredvid och trånat. I två och en halv månad har jag sett samma hytt, samma skott, suttit på samma matplats, klivit i samma overall och sett samma hav om och om igen.

Nu är det fanimig min tur!

Avmönstring...ja det är så rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!