Polska kryddiga korvvagnar

Jag och brorsan har kört bil inne i staden Stettin en gång. Det var en ganska stor stad och fan så jobbigt att navigera sig runt på. Sen fanns det spårvagnar, alldeles för många sådana. Jag körde bilen:

- Fan nu kom vi in på ett spår igen.
- Och?
- Men alltså såg du om det var med eller mot?
- Vadå med eller mot?
- Jo, alltså jag hann inte se om vi kör mot spårvagnens riktning eller inte.
- Fan Martin skämta inte nu. Påstår du att vi kanske kör MOT spårvagnarna nu?
- Helvete vet jag, du får la också hålla koll på skyltar.
- Eller, INTE! Upp med fingret i luften!

Givetvis körde vi emot spårvagnarna inne på en enslig liten väg. Och en spårvagn körde in emot oss lite längre fram.

- SATAN! Kolla Martin kolla! Bankar febrilt på min axel.
- Oj, skit också. Ehh, ehh fan gör vi?
- VADÅ FAN GÖR VI?
- Ja, vadå backa eller?
- Agera Martin! Agera då för fan!
Jag stannade...
- Va gör du?
- Fan ska jag göra då? Kan ju inte köra chicken race med det där!

Om ni någonsin åkt spårvagn i Norrköping så har ni säkert hört dom bögiga små ringklockorna dom har för att varna folk. I Polen har dom den totala motsatsen. Det lät som någon slags hydrofontuta:

TUUUUUUT!

- Kör Martin! Kör åt sidan eller nåt!
- Men va fan han får la stanna! Han kan väl inte bara köra över o....

TUUUUUUUUT!

- Vad fan tror du? Detta är Polen Martin, POLEN! Dom har kryddiga korvar och Vodka som exportvara, dom skiter väl i sina turister!

Jag ser en lucka lite längre fram och tänker att jag säkert får plats där så han kan köra förbi.

- Ok, checka luckan där. Vi chansar.
- JA TACK!
Sladdade iväg och lyckades veja undan spårvagnen..
- Martin, ok.. Det där var alldeles för nära.
- Fan snackade du om korvar för?
- Vadå det stämmer ju, kryddiga korvar och Vodka. Brorsan påpekar, oavsett situationen, att han har rätt.
- Ja ja, ok dom exporterar kryddiga korvar.
- Tack.
- Jag har rätt, du har fel. Kör oss härifrån nu.

Jag gasar på lite lätt för att ta oss därifrån.

- Martin, va gör du?
- Vadå?
- Du växlade ifrån ettan till trean nyss.
- Och?
- Alltså jag vet att du tjötar om det där fucking jävla Ecodriving hela tiden men för i helvete! Detta är inte läge för Ecodriving!
- Du... Jag fixar fan budgeten för hela resan med min Ecodriving! Vet du hur mycket vi tjänar på det eller?
- Tjänar, TJÄNAR!? Vi kör just nu EMOT spårvagnar Martin. Jag lovar om du dör i en bilolycka ska jag fan skriva det på din gravsten.

Brorsan använder båda händerna fritt viftande inne i bilen:

- Här vilar vilar Martin. Han sket i att någonsing köpa en vägkarta, han körde jämt vilse, körde rätt in i en polsk kryddig korv spårvagn och allting skedde EFTER han bemästrat Ecodriving!

- Vill du det eller va? VA?!

image439

Kommentarer
Postat av: Kloktok

Hoppas inte spårvagnarna såg ut som korvar...
Vilken traumatisk händelse! Fridens liljor

2007-10-28 @ 10:38:38
URL: http://blogg.aftonbladet.se/6695
Postat av: Annie alias UFOt

*asg* Underbart berättat! Jag har råkat ut för en liknande incident här i Düsseldorf, där vi också har spårvagnar....tycker det är skitläbbigt när man ska trängas med dem i trafiken (så därför får min man köra nästan jämt, han tycker det är en intressant utmaning...)

2007-10-28 @ 13:41:47
URL: http://blogg.passagen.se/annieco
Postat av: Maria

HAHHaHA skrattar sönder!!
Du skriver bra (Y) fortsätt så!

2007-10-28 @ 19:21:34
URL: http://mariahh.blogg.se
Postat av: Frida

Haha, ecodriving is the shit ju!

2007-10-30 @ 12:48:54
URL: http://rox1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!