Reseplanen alla andra fixat!

Ja jag har ringt och fixat en biljett nu till Australien och Nya Zeeland. Alla på båten sa hela tiden att jag fick inte vänta för länge.

Hon var också en listig försäljare. Jag hade som reseplan att hoppas på att alla andra har en reseplan, som jag då kan haka på! Men, hon sabba hela jävla grejen och la upp allting för mig. Hon frågade mig precis exakt vart jag vill på Australien och jag hade inte en aning.

Då var det kört... Hon sög i sig luft i över 7 sekunder medans jag svarade "Typ Brisbane" och tryckte in ett paket margarin i käften. Kunde verkligen se henne göra high fives med alla runtikring sig och viska 'loser, jag har en loser på luren!'.

Sen kollade hon igenom hela registret och det slutade med att jag nu ska åka från Sydney till Cairns med en bussjävel hela vägen! Sen lyckades hon pracka på mig busspass, försäkringar, utflykter och ytterligare en reseplan för Nya Zeeland.

Sen skulle jag köpa en ryggsäck...

Samma jävla skit där såklart. En ung kille med värsta feta snusprillan stod och hävde i stora saltsäckar i en ryggsäck som jag tydligen skulle ha:

- Sen är det ba å dra åt!
- Sådär ja! Sitter fint va? Va? Va?
- Ehh...
- NAHEJ!
Hävde i två fucking saltsäckar till.
- Nu då? Va? Va? Boxar till mig på armen och kallar mig värsta backpackern.

Ja, så nu har jag resan precis alla andra har och en fet märkesryggsäck för ex antal tusen. Fan va skönt när alla gör allting åt mig!

Kommentarer
Postat av: Janne

Sydney tilll Cairns med buss!? Är du galen. Det är ju typ flera hundra mil!

2007-10-19 @ 10:24:35
URL: http://www.babilou.se/blog
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Jo ehh, jag kollade på kartan samtidigt som hon flapprade på och tyckte det var en aning långt... Alltså jag har aldrig någon plan på nåt. Det kommer bli intressant det här! Shoo!

2007-10-19 @ 10:27:15
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Kapten

Det var ju tur att du inte mumlade om Perth,,det är ju lite långt med buss. Kul att du har bokat nu.

2007-10-19 @ 18:32:20
Postat av: Storebror

Janne; ja det är han. Väldigt galen. En höjdpunkt i kvarten, ungefär i stil med 'jag har ollat så mycket att jag tror jag fått en svampinfektion!', sagt på Willy's, med väldigt hög volym. I närheten av människor. Utan eftertanke fortsatte han med 'hej, sötnos' när en tjej gick förbi lite för fort.

2007-10-19 @ 22:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!