Saboterade innan jag mönstrade av!

När man mönstrar av en båt gäller det att vaska för bittra livet. Här är en före och efter bild:

image407
Hyttvask före
image408
Hyttvask efter

Jag tog beslutet att bomba i jävla hytten och bygga om den. Istället för dom fula plåtskotten så gjöt jag betong för hela slanten, valde också en lätt beige färg som är lätt att inreda efter. Att byta själva ingången till hytten var ganska krångligt, därför ägnade jag ca två timmar åt att ta kapmaskinen och ba skar ut hela fucking strybord sidan och också gjöt betong för bästa fäste av dörren.

Jag tog livbåten och körde iland till närmsta Ikea för att hitta en ny säng, nytt sängbord och garderob. Det fick bli Ikea och deras asfula faner design för jag tyckte inte min avlösare var värd mera. Möblerna heter Köttbullen Börje, Spargrisen Furplo (Foppa var redan taget hävdar Ikea...) och sängstommen har dom döpt till After Nine.

image409
Ikea hittar sin inspiration från kondomtillverkare!

Är helt nöjd med min hyttvask, min avlösare gillar den nya planlösningen har jag hört, och sover just nu gott i mitt gamla hem.

Kommentarer
Postat av: Thomas

jasså va det du som hade tagit kondomerna dom va ju till eleverna.

2007-10-17 @ 22:15:27
Postat av: Rebecca

Hmm bäddningen där ser ju aningen bättre ut än den du lyckades åtstakomma i lotshytten, så nu är det ditt fel om lotsarna eller de som bodde där inatt gnäller till sina chefer. Eller så fick jag fixa till den medans du låg och sov i soffan... Damerna i slussen som vi trodde skulle visa dig till hotellet var agenter hahaha tyvärr.

2007-10-17 @ 22:25:18
Postat av: Linda

Din blogg är ASKUL att läsa! Jag garvar så tårarna rinner. Humor och du kan verkligen skriva:)

Min sambo är sjökapten och det är på tok för få sjömän som bloggar. Jag bloggar ju ofta om hur det är att vaar ihop med någon som jobbar utomlnads halva året och hur man får det att funka etc men även om allt annat. Sjökaptenssambon läser din blogg också!

Keep it UP!!

2007-10-18 @ 15:28:20
URL: http://bakspegeln.blogg.se
Postat av: Linda

Hahaha, kommer aldrig att glömma när jag hastigt fick bege mig till tandläkaren när vi anlöpte Rio. Med tanden fixad och en del värktabletter kom jag glad i hågen tillbaka ombord, bara för att mötas av en stort leende besättning... Tullen hade visst gått igenom min hytt under tiden jag var borta. Chockade hade tjänstemännen i kör utbrustit: "... did you say that this is a girls cabin?" Den såg för jävlig ut efter ett par månader ombord...

2008-04-14 @ 17:10:30
URL: http://lindabjorling.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!