Sjömansarbete är gay

En diskussion för länge länge sedan som förändrade sjöfarten drastiskt:

- Ok, nu behöver laga hålet i seglet här.
- Hur då?
- Sy eller nåt.
- Sy!? Det är kvinnogöra! Aldrig, jag är sjöman. Pilla ut öronbajset. SjöMAN!!!
- Hmm, men kan ni inte snygga tamparna här?
- Hur då?
- Ni kan väl göra fina dekorationer av dom.
- Va!? Typ fingerpulla med dom? Knyppla och sy igen! Ser jag ut som kvinna?

Alla gamla råbarkade sjömän gick iland, söp sig redlöst fulla och gick lös på glädjeflickorna. Dagen därpå hade kapten kommit på en lösning.

- Ok, vi behöver laga hålet här.
- ÖJ! Sy... Icke!
- Men det är ju ett arbete, ett arbete du ska göra till sjöss. Sjömansarbete...
- Aaahh, ett sjömansarbete! Det fixar jag.

Och hädanefter så fick man sjömän världen över att sy och knyppla ihop fina små dekorationer. Det är inte gay alls att sy till sjöss. Kalla det för sjömansarbete och du får sjömän att höja fingerborgarna till skyarna!

Eller det är ju hur gay som helst. Jag har sett det, ni kanske tycker jag har en gayig stil på den här bloggen men hur fan ser det ut när en gaddad gammal 60 årig sjöman, sätter sig ner, klär fingret med en fingerborg, slickar och trär in segelgarnet genom nålsögat.

Just det, segelgarn istället för tråd. Allt för att det ska låta mindre gay. Fan va smarta vi är till sjöss!

Kommentarer
Postat av: Anna

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Underbart!
Spana in min blogg, vettja!

2007-10-04 @ 23:18:11
URL: http://annaahlvin.blogg.se
Postat av: Martin

Du ger mig näring. Ska kolla den direkt!

2007-10-05 @ 00:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!