Ja må han leva!

Mathias har inte riktigt pratat om när han fyllde år senast. Han fyllde faktiskt 18 år och fick sin favvotårta av Sigge. Värsta ba, princess it all the way! Men samma kväll som han fyllde år berättade jag för han vad som kommer hända under natten. Detta är en gammal ritual som än lever kvar ombord i båtarna. Detta är också anledningen till att så många som möjligt inte vill fylla år ombord.

image285
Mathias fortfarande glad. =)

Hehe, Mathias helt ovetandes om vilka farhågor som väntar han trycker gladeligen ner trehundrförtiosju viktväktarpoints!

Under kvällsvakten kommer Mathias upp på bryggan och tjötar lite. Jag berättar då för han vad som väntar han under natten.

- Du kommer få en bukett slätstruket inatt det vet du va?
- Va? Blommor?
- Hehe, inte direkt. Det är lite speciellt det här.
- Jag förvarnar dig lite bara.
- Ok?
- Folk här ombord kommer klä ut sig "övertill", sparka in din dörr och "ge" dig en bukett slätstruket rakt i nyllet på dig.
- Men alltså...
- Vänta, jag ska förklara.

Jag förklarar vad det är för något...

image286
Mathias blir lite rädd...

- Seriöst?
- Jepp, kul va?
- Ehh, svar nej...
- Meh, alltså var...
- Gilla läget bara.
- Ok... Mathias tänker så det slår gnistor i håret.

Detta är 'en bukett slätstruket':

Fatta tag runt pungens övre del med ena handen på så sätt att handen först vändes framåt/utåt, så att handens tumme pekar nedåt och handflatan utåt. Tillse därvid att penis ej följer med i greppet; denna skall hänga fritt åt sidan.
Knip åt runt pungskaftet med alla fingrar så att pungkulorna pressas nedåt och spänner ut pungskinnet. Vrid så tillbaka handen uppåt så att illusionen av en blombukett uppstår. Därefter sjunges alternativt "Happy birthday to you" eller "Ja, må han leva".

Källa: Susning.nu

Mathias kom ner till frukost dagen efter helt knäpp tyst. Han hade en glansig blick som flackade runt i rummet på alla som sörplade i sig sin gröt. Det fnittrades till lite i rummet och jag såg på Mathias arm hur han fick rysningar in till själva benet! Hehe, inte lätt till sjöss ibland.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja, den enda kommentar jag har är att tårtan var väldigt god.

2007-09-10 @ 21:32:40
Postat av: Peter

HAHAHAHAHAHAHAHA

2011-08-24 @ 21:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!