Jag älskar köttfärslimpa

Ska ner och äta köttfärslimpa nu. Jag säger det att man skulle kunna sätta en slang ifrån ugnen ner i min hals när det är köttfärslimpa. För det är där den kommer ifrån.

Ugnen.. Magisk den där.

All mat kommer ifrån ugnen på något vis och serveras i en lucka på båtar. Mamma tog ut köttfärslimpa ur ugnen och på restaurang kommer den säkert också ifrån en ugn. Frågade en servitris om det faktiskt.

- Ugn?
- Va?
- Kommer den från en ugn? Pekar på maten
- Ehh, ja...
- Ok, va bra då stämmer det.
- Vadå?
- Att mat kommer ifrån ugn och inte växer typ biologiskt.
- Den växer med.
- Va?
- Alltså vad fan snackar du om?

Servitrisen går bort och gör "koko" tecknet emot mitt bord.

Alla sitter och kliar sig i huvet. Är detta ett budskap? En metafor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!