Jag svek Mr Wallace

Jag, Simens och Mathias tog iniativet och tittade närmre på vad Skottland och närmare sagt Grangemouth hade att erbjuda.
image257
Vi cyklade. (Sex st cisterner här ja.)

Bland annat så kom en krymplad äcklig gubbe kom fram och sträckte sin stump emot oss och ville hälsa. Han hade också tryckt ner en cigg i stumpen för att fullborda sin hälsning.

Jag tog detta som en förolämpning och avböjde hans försök till hälsning. Simens tog faktiskt hand med honom men hälsade i hans handled för stumpen var inte så välkomnande. Säg vad ni vill men jag tycker inte jag behöver prata med alla som pratar med mig.
image259
En liten bit av Grangemouth... Detta är en ingång till en kinarestaurang med licence o allt! Nils minns du den? Vi åt där senast. Diggar att man strategiskt har sin ingång på baksidan och ställer soptunnorna precis bredvid dörren.

- Table for two?
- Yes, please.
- Name?
- Mr Knurra...
- Ok, Mr Knulla this way please!

En ficktjuv förföljde oss tre gånger och sen såg vi en knarkdeal 'go down' mellan två gangstergubbar. Goa ställen det här! Sen blev det dags för en fika.

image261image262image260

Alla fick en asgod kaka av pinglorna i 125 kilos klassen bakom kassan förutom jag. Vi konstaterade lätt att säkert över 700 kg jobbade på detta fik och ytterligare några ton vandrade förbi utanför fönstret. Kanske borde sätta upp lite Broströms poänglistor här o var. Dom är ju så motiverande...

- Öh, kolla Martin! Kolla kolla kolla!
- Värsta modet!
- Foto!
Klick!
image264
Stilrent, en svartrutig basker.

Sen cyklade vi vidare mot G-muttans enda sevärdhet. Seriöst alltså.

image265

Motorelev Simens fattar grejen direkt när jag tar fram kameran. Men vart är Mathias? Jag har ju lärt Mathias hur man ska agera när jag tar fram kameran.

- Jag kan!
- Va?
- Kan själv! Kan själv! Kan själv! Kan själv!

Mathias ser att jag håller på att plocka ner kameran och ger järnet mot monumentet!

image266
- Haha, ta ett till Martin!
- Nää, orkar inte.
- Meh! Fan då!
- Ditt fel... Mathias ger en mördande blick mot Simens som ser lite sådär lagom nöjd ut.

image268
Mathias, skitsur på Siemens... Se hur förbannad killen är. Värsta onda ögat! Och Simens helt oförstående om vilka slags tortyrmetoder som cirkulerar i Mathias huvud.

Innan vi beger oss hemåt så ser vi något bekant...
image267
Ladyboys of Bangkok! Igen!

Det går fan utför här i Skottland. Svenskarna våldtar Thailand, medan Thailand nästlar sig in i Skottland. It's a sick world...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Nej, Martin, vad är det jag ser? Det är inte sant att du matchat din väska med tröjan....Skäms!!! För att du hade mage att kommentera att jag hde matchat kläderna när jag skulle gå ner i gymmet och lite då och då annars också...

2007-09-06 @ 21:30:19
Postat av: Storebror

Martin matchar allt. Han älskar mode, och att shoppa. För flera år sen när såna väskor bara var en framtidsdröm satt Martin över tidningen King och tokrunkade över 'läckra man-bags.... MAN-bags!!'
Dessutom Martin, you're = 'you are', det ska vara your.

2007-09-07 @ 06:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!