Jörgens skräck mot rektaltermometrar.

Vill ni läsa mer om Jörgen så klicka HÄR.
image336

Jag fick order om att testa att rektaltermometrarna ombord. Jag förbiser tipset från Simens, att vitt vaselin är bäst när man ska testa dom här och stoppar ner dom i en pyts vatten istället. Stackars elever som går på allt ibland! En diskussion om vad det egentligen heter rådde medans jag testar för fullt.

- Heter det inte stjärttermometer?
- Näää, rektum = anus. Ett plus ett, alltså rektaltermometer!
- Ahh, smart.

Jag testade dom här för att Jörgen kände sig tydligen lite febrig. Roy tar in Jörgen till sjukhytten:

- Ok Jörgen, lägg dig på britsen.
- Thailand? När Jörgen blir lite sjuk så kan han bara använda ord som relaterar till något han håller varmt om hjärtat.
- Sådär ja, oj va varm du är. Känner lite lätt på pannan.
- Mmm, snyft...
- Ok, jag måste nog ta tempen. Ska ringa ner till Martin och se om han är klar.
- Papayafrukt?

Roy lyfter luren och ringer ner till mig.

- Du, är du klar? Ok, skulle du kunna ta med dig båda eleverna och Thomas upp. Det här kan nog bli lite 'rough' om man säger så. Ok, bra.
- Sådär ja Jörgen. Då ska vi snart ta tempen på lilla dig.  Roy klappar Jörgen med en liten darrande hand.
- Mmm, snyft, fotboll.
- Mmm, Jörgen, tänk på fotboll.

Det knackar på dörren och Roy går för att öppna. Det viskas så Jörgen inte ska höra.

- Ok, bra... Fan det är grymt men det måste göras.
- Men va fan är dom så stora för?
- Vet inte faktiskt, regulations du vet.

Alla himlar med ögonen förstående.

- Ok, men eleverna och Thomas får gå till Jörgen på varsin sida och vara beredda. Jag har sett alla möjliga reaktioner när patienter får se den här så bli inte förvånade om han blir lite 'nervös'.
- Ok.
- Uppfattat!
- Tennisboll? Säger Jörgen smått oförstående om vad som väntar honom.

Eleverna och Thomas går in i rummet, Roy ställer sig framför britsen och säger några lugnande ord.

- Ok, nu kommer Martin in här med rektaltermometern.
- Rek?
- Ok Martin du kan komma in nu. Roy tar sig för pannan och nickar samförstående med alla i rummet.

image337

- Thaaaaaailaaaand!!!

Jörgen börjar sprattla vilt och alla gör sitt bästa för att lugna ner situationen.

- Håll fast han!
- Taa iiii! Ena eleven gör ett headlock på Jörgen!
- Ok, kom närmre Martin. Tryck på start knappen!

Startknappen trycks in och ett surrande ljud hörs ifrån apparaten.

Dzzzzzz....

- Åh herregud, ok vänd han om! Starta musiken!!! Låten "A little less conversation med Elvis börjar eka i rummet.
- Aaaaarrrrrhhhhgggg, Thaaaaaiiilaaaand! Thailand, Gais, Gaaaaaaais!!!! Jörgens ögon är stora som tefat och hans hud börjar läcka vätska.
-
VÄND HAN DÅ! RAPPA FÖR FAN!
- Ok ,TA I!! ARRRRgggggghhhh
- Kom igen nu Martin du får hjälpa mig! Roy och jag fattar tag om monstret och närmar oss anus på Jörgen.
-
Fy fan, jag kan inte se på. Ropar Thomas och blundar.

Refrängen börjar höras och vi trycker på för bittra livet! Jörgen sprattlar värre än en kastrull full av kräftor som precis ska kokas, hans ansikte blir helt knallrött och apparaten börjar ticka. Helt plötsligt kan Jörgen prata!

- Flämt flämt flämt, Jävla AS! Jag ska komma in med den största jävla rörtången i era hytter o... AAAAAARRRRRGGGGHH , gggnnnnggg
- Ok, nu är vi inne, det där måste vara ca 15 cm. Nu ska vi hålla kvar den såhär i ca 5 min. Roys svettdroppar börjar bli så många så han får svårt att se.
- VA!!??? 5 MIN!!! MÅ NI FÅ HERPES I ANSIKTET!!! AAAAAASSSSS! Gngnggghhhrrrr..

Jörgen lyckas nästan ta sig loss. Alla får kasta sig över honom och använda hela sin vikt.

- Jörgen nu lugnar du ner dig!
- LUGN!!! LUGN!? HUR FAAAAN SKA JAG KUNNA VARA DET! JAG HAR ETT FUCKING JÄVLA JÄRNRÖR UPPKÖRT I ANUS!!!!
- Håll fast han! Fan, ta i nu! Bara 1 min till.

Jörgen kallar på sina hemliga thailand krafter...

- tttttthhhhhhaaaaAAAAAAAAAAAAILAAAAAND! Skriet hörs i hela båten och fler människor kommer in för att tämja Jörgens enorma krafter.

-
Hugg iiii! Fan jag måste släppa taget. Ska kolla om den fått utslag.
- GAAAAIS! GAAAAAISS!
- FAN! Den har inte fåttt utslag än. Jag kollar i instruktionsboken!! Roy avverkar fyra handdukar på sin panna.
- Gör det snabbt! Fan Det börjar bli tungt!
- Här står det. Jag läser högt!
- Om det inte gör något utslag i rektum pröva då oralt.
- Va?! Hehe, nu jävlar Jörgen. Säger Thomas och får ett litet lömsk leende.

Jörgen vaknar upp från sin Thailand psykos.

-
ORALT???!!! JAG SVÄR VID MIN EGEN GRAV JA... vi drar ut rektaltermometern

Plopp!

-
AAAAAJ!!!
- Ok, vänd han om!
- Nej snälla! Sluta! Jag anmäl..... Gggnnnnnnrrrrggg
- Haha, det gick! 37,4. Du har ingen feber Jörgen. Skönt va?

Kommentarer
Postat av: rumbaqueen

Hihihi, nu känns det genast lite bättre.

2007-09-30 @ 20:24:03
URL: http://rumbaqueen.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!