Lättroade sjömän

Att baka kakor eller bullar är enligt fördomarna mera vanligt hos det kvinnliga könet än hos det manliga. Nu har jag faktiskt varit inne och kollat på Statistiska Centralbyrån för att få statistik på detta men tyvärr utan resultat. Jag vet däremot att om en man bakar något får han tusen gånger mera uppmärksamhet för sitt verk än kvinnor.

image283
Hehe, nöjd?

Helt fucking otroligt nog lyckas Jens svarva ihop bullar på Bro Promotion. Alla var skitförvånade och Jens helt i extas när han tog ut dom ifrån ungnen. Jens firar sitt mästerverk genom att prata med bullen och få bullen att uttrycka sin kärlek gentemot honom med vinkade rörelser.

- Bullkalas, bullkalas buuuuullkalaaaas!!
- Fy fan, Jens. Hur fan gjorde du?
- Du...fråga inte mig. Bara dega ba sen kom dom därfifrån. Pekar mot ugnen
- O fan, ungnen alltså?

Kocken står i bakrunden och tar sig för ansiktet.

- Alltså grabbar, ni pekar mot ugnen som ett par jävla miffon ena sekunden, sen andra sekunden hävdar ni att ni kan driva den hära båten. Mållös... Jag är mållös...
- Får man smaka? Sträcker fram handen
-Va? Hands off!

SMACK! Jens nitar den jäveln med degskrapan så fingrarna nästan ryker.

- Fan sysslar du med?
- Helvete, jag filade ju naglarna idag. Kolla här? Märken nu ju!
- Oj, förlåt... Jo fan sorry, men shit vilka naglar du har? Jens ser helt förvånad ut
- Jovisst, knepet är att fila så här på kanterna. Så här.. Visar hur man hanterar en nagefil med en finess sällan skådad.
- O fy fan det hade jag ingen aning om. Fan du kan du fixa mina naglar någon dag?

Sjömän hjälper alltid varandra med såna här beauty salong grejer.
image284
Barberaren Joel! Här får maskinchefen sig en rundsmörjning.

- Jo för fan.
- Här ta en bulle!
- Tack!

Hellre ett hack i ballen än en Jungman i hallen kliver in.

- Wow! Bullar! Jag tar en. Fingrar åt sig en bulle asfort
- NEEEEEJ!

Hela jävla båten dyker in i byssan!

- Kolla! Bullar!
- BULLAR! BULLAR! Bullkalaaaaas, bullkalaaas!
- Nej, NEEEEJ! Fan rör inte! Mina ju. Jens plockar upp kaveln och försvarar sina bullar med hull och hår
- Håll fast den jäveln! BUUUULLKALAS!

Smacka, wacka! Jens vevarför brinnande livet men förlorar kampen om 'the buns'!

- TJAAALALALAAAA, TJALALAALAAAA BULLKALAS WEEEEYHEEHEEY BULLKALAAAS!
- Nej, snyft, mina bullar... Mina.... Jag bakat. Vill vinka med mina bullar...
- Haha, vi matknullar! JAAAA!
- Bullar bullar buuuullar! Hur många kan vi trycka ner i munnen samtidigt?
- Sju st här ba!
- Hahaahahaha, fy fan! Jag kan bara fem.
- Bluhhähähh fan svårt ju. spottar ut två bullar på durken
- Fan gör ni! Spottar?! Helvete jag bakat ju!
- HAHAHAHAHAA, Tävling tävling tävling!
- Ba pusha bullarna i halsen! Yeah!

Jens har aldrig riktigt repat sig efter denna händelse. Inte lätt att vara Jens ibland... Har hört att han försökt att baka igen men att Jens upplever posttraumatiska stressymton när mjölet puffar upp i fejset på han. Jag känner med dig Jens.

Men du har fina naglar iallafall, värsta manikyrkillen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!