Varför vet ingen vart vi är?

Navigationsstyrman Jens var den enda som visste vart vi var. Han har mönstrat av nu men innan han stack så visade han mig sin hemlighet.

image306

He shoots!

image307

He scoores!!!

image308

Bullseye!

- Jag ska hem imorrn, hehe.
- Mmm... Jag vet...as.
- Sommarlov!
- Vadå sommarlov? Det är september nu.

Pekar med fingret emot mitt bröst.

-
Sommar...lov.
- Men Jens, det är ju knappt somm...
- Hepp! Inget sånt! Jens trycker ännu hårdare med fingret
-
Ok ok, sommarlov!
- JA YES!! SOMMAR SOMMAR SOMMAAAAAAR!
- Ha, nu fick han spelet.

Och i psykologiska termer kallas denna form av kommunikation för "hammar" principen. Detta sker i relationer när man levt en längre tid ihop. Inom familjer är detta en väldigt vanlig form av kommunikation där man hamrar in sitt budskap hos den andra.

Inom familjen känns det naturligt men om en utomstående ser på känns det aggressivt och olustigt.

- Fy fan va rätt han har!? Hur kan han veta allt det där?
- Säger bara en sak...
- Vadå?!
- Bullshit... Mitt huvud består av det. And hinkvis of it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!