Vart är min "någon"?

Om du ska hitta en partner i livet och letar ute på köttmarknaden så ser man direkt om någon har livsglädje eller inte. Om en person ser skitbra ut men är lite deppig ja.. Detta sa ju säg självt.

"Vad inte dig själv, utan var ditt bästa jag!"
Neil Strauss

Detta är ju också jävligt lätt att säga, och inte alltid så lätt att leva upp till. En sak är då den att många människor kanske känner en svacka i livet och börjar leta efter något att fylla detta hål som bildats inom dig.

Och då om du känner dig ensam och sugen efter att hitta en partner börjar tankarna snurra. Om jag bara hittar "någon" så blir jag lycklig. Då händer följande:

Singel igen --- Deprimerad --- Hittar någon --- Klänger sig fast vid denna någon --- Blir frustrerad när denna någon inte fyllde mitt hål (hehe, hål...) --- Singel --- Ännu mera deprimerad...

Låter det bekant eller känner du igen tankemönstret hos en kompis?

Att låta någon annan fylla ditt emotionella behov är ju inte helt fel men mycket måste man kunna reparera själv. Eller iallafall ladda sina batterier och hitta nya krafter.

Men raggningstipset är att hitta tillbaka till din glädje! Alla älskar livsglada människor för de utstrålar saker som man själv vill ha. Den där genuint glada personen som fungerar som en kran av glädje till alla runtikring. Så om du är singel och vill ha en partner skaffa dig först det livet du vill leva.

Hmm, nu säger jag samma saker hela tiden. Och jag tänker skitsamma för jag har flera inlägg jag vill göra och bara sprayar ner text här.

Men poängen är:

Skaffa dig ett extraordinärt emotionellt fyllt singelliv och sedan gå ut på jakt. För det första är en livsglad person 10 ggr attraktivare än alla andra jeppar i stan. Sen ska man välja själv att gå ifrån ett redan lyckligt singelliv till att vilja ha en partner. På så vis har man inga förväntningar om att någon annan ska klara av att göra dig lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!