Mitt rederi tar upp min blogg på befälsmöte.

Då var ryktena bekräftade. På det årliga befälsmötet som mitt rederi precis i veckorna avslutat så skedde det jag egentligen gått och väntat på. Hade detta var ett halvår sedan, då hade jag flippat ganska rejält och börjat namnge alla inblandade.


Men, jag lär mig av min mor. Hon sade precis efter att hon tyckte mina ollningseskapader var väldigt dumma att man ska vara försiktig på nätet.


Och, ja... Nu är jag det. Eller ja, lite mera iallafall. Så därför nämner jag inte mitt rederi vid namn längre. Dom personer jag skämtar om ehh, frågar jag ju egentligen om lov först men ja.


Fan då, nu ljög jag. Jag skämtar hej vilt om människor och hoppas på att dom inte tar för illa upp. Så, det är mera sanning.


Men tillbaka till mötet. Jag vet inte om det är årligt men det har nyss hållits och ja, en av dom officiella punkterna var en viss liten matros. En liten pojke längst nere på hierarkin inom bolaget på alla sett och vis.


Men, denna unga man var tydligen ett samtalsämne för dessa herrar högt upp inom mitt rederi.

Jag vet inte exakt vad punkten hette, men den handlade om hur då mitt rederis 'brand', kan skadas genom filmer på youtube samt text på en blogg.


Så föreställ er alla kaptener, styrmän, maskinbefäl och slipsnissar ifrån kontoret ta upp punkten cmj's sjömansblogg. Argument kom upp både emot och för mig, om vedebörande personer vill kommentera detta så gör gärna det. Även en anonym kommentar kan vara mycket intressant.


(Tänk dock på att en kommentar kan vara svår att få bort, välj era ord noggrant ifall ni känner att det kan vara känsligt. Och ja... jag ryser av vällust när jag skriver det här.)

Mina känslor om hela grejen? Haha, det här är bättre än någon lista som någonsin kommer toppas! Och jag har heller inte fått reda på detta förrän folk som faktiskt varit där kom och sa det till mig. Hur kom det sig? Varför gå runt författaren på detta viset?

Är mitt rederi rädda för en martyr? Att kanske stoppa mig innan man frågar runt vad folk tycker kanske inte är det bästa draget?

Eller så kan man fråga sig, hur orkar man ens bry sig? Detta är internet...


Det youtube klippet som diskuterades mest om jag förstår det rätt? Min brandrond på under två min. Och, ja. Detta togs alltså på fullaste allvar verkar det som. Jag kan säga att den brandronden tog ungefär en timme.


Tror ni en kamera ba ploppar upp framför en hej vilt springandes matros? Nu kanske inte det var fallet men det kändes som om att nivån låg lite där.


För mig är detta en episk kväll, det här är kvällen då jag säger hejdå till att sova, jag ska nu börja skapa den humor jag älskar att jobba med i större propotioner. Filma längre sekvenser, skriva flera inlägg. Anledning? Jag har sagt det förut, materialet kanske kan kännas oroväckande på min blogg men samtidigt ganska harmlöst.

Men tänk om du har en möjlighet att kunna underhålla lite? Skulle du då inte vilja utveckla den? Sprida den?


Så puss på er alla inom kontoret på mitt lilla rederi! Jag tar gärna ett PR-jobb hos er om det erbjuds.

Men då är kravet att jag ska ha en sån där trollerihatt, fast i era färger och med erat 'brand' på. Sen också en matchade kostym givetvis. Jag kommer då gå ut i alla Sveriges städer med denna outfit, sedan sprida erat namn till ungdomar runtom i landet.


Och tro mig, det skulle nog faktiskt fungera. När ordet tankfartyg nämns, då minns man nog en galen ung man i matchande kostym, som trollar fram visitkort ur en hatt.


Eller vad tror ni?


Fire Round at Bro Anton. Can he make it below two mins?

Kommentarer
Postat av: T`

yes ! :D
Hoppas du får en superbra dag ! :)

2008-04-19 @ 14:05:48
URL: http://AINARIEL.BLOGG.SE
Postat av: Malin

Måste bara tala om att du är faan den bästa! You make my day...every day!

2008-04-19 @ 19:59:45
URL: http://smillafan.blogg.se
Postat av: Martin

Tack Malin, du gör mig så glad!

2008-04-19 @ 20:44:12
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Anna

Herregud, detta är internet. Folk gör vad dom känner för här... Ta inte allt på sånt stort allvar liksom.

Du är bra Martin :)

2008-04-21 @ 19:22:57
URL: http://annaahlvin.blogg.se
Postat av: En annan sjöman

Haha! Fy fan vad bra! Kan riktigt se hur pamparna på Skärhamn (eller dom kanske sitter i Göteborg nu...) samtalar om hur dom ska få bukt med den bångstyriga matrosen. Keep up the good work!

2008-04-22 @ 08:49:20
URL: http://hemmaochute.blogg.se
Postat av: Martin

Tackar tackar sjömannen där!

2008-04-22 @ 19:03:46
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!