Ska jobba i Vang Vieng som inkastare.

Har varit på samma bar i floden där tubingen håller hus i några dagar nu. Dom frågade så snällt om jag inte kunde försöka få lite folk till deras bar så dom också kunde sälja saker.

Och ehh hehe, ja... då dök helt plötsligt supermartin fram. Mitt namn i Vang Vieng är numera Mr Tubing och mitt jobb är inkastare på en bar som jag ska bestämma namnet till. Dom har precis öppnat stället och behöver bara ett namn. Seriöst funderar jag på Mr Martin bar.

Men det kanske är alldeles för ego. Tror nog mera på supermao bar eller cocktail bar. Fast såklart att ha en bar med mitt namn... grrrggrrlll... cmj bar kanske. Mitt ego växer för sekunden här.

Baren har bokstavligen just startat under dagarna jag och Nils varit här. Ägaren, Kien, har tagit en enorm risk och behöver verkligen mycket folk i början. Får gratis boende och mat som betalning. Ska också börja göra videoklipp på folket som festar som jag säljer på kvällarna här. Har då hittat en organisation som skänker pengar till skolbarn i närområdet.

Kan jag sälja mina DVD videor för en okej förtjänst kommer jag skänka dessa pengar hit.

Så ligger det till just nu. Har ett kort på mig och Kien tillsammans med Nils. Lägger upp det här sen. Måste också snacka med Nils och se hur resan kommer fortsätta.

Kommentarer
Postat av: maya

Lite ego får man vara faktiskt? Varför inte döpa baren efter sig själv? Det blir ju ett minne för livet=)

2008-12-08 @ 15:47:26
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: Hrm.

Mr. Tubing Royale Bar, då?

2008-12-08 @ 19:32:53
Postat av: Don Hjort

Namnet är givet:



Da Don Hjort house:-))

2008-12-09 @ 09:20:36
Postat av: Martin

Haha, hade varit grymt om jag dopte den efter mig sjalv. Tror jag kommer skriva nagot personligt i hornet pa skylten istallet.



Den kommer heta Supermao bar. Supermao ar ett laos ord som beskriver tillstandet nar du ar skitfull.



Supermao away!!!

2008-12-09 @ 12:30:55
URL: http://cmj.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!