U wan´t it. I know u wan´t it. I even know how u wan´t it!!!

- Get drinks, get drunk, get up high and DIE! That’s what we do here in Laos and we love it.


En av den nu ganska feta repertoaren slogans jag skriker ut till folket. Fast idag behövde jag inte jobba speciellt hårt ändå. Hälften av alla jag hälsar välkomna vill träffa svensken som simmar ut med whiskeyshots i floden.

 

 

 

Det är en märklig känsla men givetvis också bara kul. Det lutar nu åt att baren kommer döpas till Martins Bar. Alla som känner till den kallar den redan det. Sitter just nu bredvid två svenska tjejer som berättar om fenomenet Martins Bar. Hur nu folket faktiskt laddar för att ta sig dit innan andra ställen. Ska visa genom ett videoklipp hur en dag på baren ser ut. Idag sålde vi slut på i princip allt han ägde. Kiens kompisar paddlade över öl och sprit i kajaker då det var som stressigast. 

 

För mig är festen helt sjuk. Folk som sliter tag och skriker hej från alla håll och kanter. Just loving it!

 


Tjejerna som sitter bredvid mig nu.

 

Kien är dock orolig för jag snart måste lämna Vang Vieng. Igår tog han mig runt till alla hans kompisar på moppen. En av dom kunde okej engelska. Han förklarade att Kien vill hitta en ersättare till mig och att han kommer sakna mig. Han har förstått att det är enklare med en falang som fixar folk. Samtidigt som han också sa:

 

- No one can replace you. You talk and falang like you. I see every day.

 

Det är tunga farväl jag gör dessa dagar. Träffat så många underbara människor som där vi alla säger att vi kommer sakna varandra. Saknar också Nils som var orolig för att jag skulle dra min egen väg.

 

Dras mellan olika världar av äventyr just nu. Har blivit bjuden med att resa ihop med en massa olika folk. Hänga med till alla möjliga coola platser. Lite kluven faktiskt. Imorgon ska jag försöka planera in en flygbiljett mot en annan destination i världen.

 

 





Mitt goa dyk jag övat på ett tag!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: maya

Det såg ju bra ut på bildern i vilket fall=)

2008-12-14 @ 20:52:26
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: Martin

Hehe, och idag kommer det bli annu battre!!!

2008-12-15 @ 04:56:02
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!