I'm ALIVE!

Glider runt i Nya Zeeland ihop med lilla Marie och Mette. Har sett geysrar, kiwifåglar och äntligen en äkta Maoridans! Har också vandrat omkring i en nationalpark jag redan glömt namnet på. Köpte ett vykort där dock, får kolla sen.
 
Internetberoende som vi alla tre också är så har vi landat två gånger på ett IT-cafe, men... Fucking jävla as blogg.se har lyckats tajma in dom typ enda två gångerna på året dom gör systemuppdateringar, PRECIS när jag sätter mig ner... Blogg.se.... ni är as, jag svär härmed på att jag i framtiden kommer göra ett äg på er. You shall pay for your behavior!!!!

Vi har tagit oss till den södra delen av ön nu och ska ner emot, alltså dom här jävla namnen dom har. Alla ortsnamn härstammar ifrån Maori kulturen, jättegulligt... faktiskt. Det är totalt omöjligt att minnas namnen, än hellre att tyda dessa hieroglyfer på vägskyltarna. Grattis Nya Zeeland till den! Ett grattis till att dom också har sitt egna lilla Jerusalem. (En ort på den norra ön)

Kör vänstertrafik också! Det går skibra faktiskt, har bara kört ut på fel sida tre gånger samt glidit igenom två rondeller med ett par tutor i takt efter mig. Ecodrive med aoutomat ba! Helt ok resultat.

Detta inlägg gör jag också igenom brorsan. Sitter alltså på mailen och skriver, en eloge till min broder för hans hjälp. Jag bugar... Jag längtar tills denna blogg exploderar igen. Snart så ska jag lägga all min koncentration på humor igen. Ska ba njuta av all natur här först!

Just det, Mette och Maries föräldrar har flippat. Dom tror jag är någon slags våldtäktsmördare som ska lura in flickorna knark och spela in porrfilmer... Ja, sån är då jag tydligen. Kanske ska be min mamma ringa dom, eller pappa, som faktiskt är präst. Det kanske lugnar dom...

Shoo!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Mette, Marie och Martin

Ha en härlig resa. Och till Mette och Marie´s föräldrar kan jag hälsa att något bortrövande blir det inte tal om, men en kompis för livet kan man få i Martin, så på det sättet kan man säga att man inte blir av med honom. Hälsar mamma Ann-Marie

2008-02-11 @ 20:19:13
Postat av: Martin

Har last upp detta medd for flickorna! Dom har borjat lugna ner sig tror jag... =)

2008-02-12 @ 04:47:43
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Anna

Hahaha, vad folk kan få för sig skumma saker alltså.

2008-03-11 @ 19:10:52
URL: http://annaahlvin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!