Sagan Om Ringen, antiklimax of the century...

Shoo!

Har kommit fram till Queenstown nu. Jag väntade mig lite jetset liv och höga hus, inte denna nu nyfavoriserade stad på denna ö. Grymt stämning helt enkelt, hit vill jag tillbaka.

Vi har bara två dagar kvar med våran campervan, vi ska ägna morgondagen åt att kolla in lite Sagan Om Ringen områden. Vi var på ett ställe igår där dom tydligen spelat in lite film.

Det var dock inte som jag väntade mig, det var då stället där den där alvbruden spolade bort dom där, ehh svarta riddarna. Fan, jag har sett filmen, borde la veta det här.

Men ja hehe... tog kort på floden.

image730

Först klev vi då upp på denna lilla hemmagjorda flodbank, av grus. Och såg hehe, The RIVER! Jag och Marie vandrade omkring och tyckte det såg en aning futtigt ut. Eller ja, det ser mera ut som en vattenpöl jämfört med andra floder på denna ö.

Mette däremot tyckte det var skitcoolt, hon kände genast igen miljön. Jag såg mest på ett skitstort rör som gick igenom allting bakom oss.

Jag tror att dom valde detta ställe pga staden som var precis i närheten. Arrowtown. Jag råkade spana ut ett schysst Turkish Kebabs ställe och då släppte det.

Peter Jackson gick in, köpte en kebab av falafelmannen bakom disken. Här bara flippar Peter Jackson och får en munorgasm utan dess like helt enkelt!

- JESUS CHRIST! This kebab was awesome! This is what I shall live on for the next month! Trycker ner en hel kebabrulle utan att svälja ba!
- But Peter, the ehh... movie. En mesig liten man pekar på något som liknar manus.
- Movie?! Don't they have a river here or something? Fuck, everything looks the same. Let's camp here and shoot some "movie". (Gör citationstecken med flottiga fingrar.) Haha, give me another kebab, Falafelman! Peters  vitlökssås rinner ifrån mungipan ner på manuset...

Sen beodrade Peter lille Frodo och Dildo att springa med falafels till regissörstolen i över en månad...

Mmm, så här gick det till. Och Mr Falafel är idag en rik man, fan jag skulle skakat hand med han. Det hade ju varit som att skaka hand med Peter själv.

A ja, har bokat av det på listan iaf. Sagan Om Ringen, been there, done that!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!