Vätterns vatten är livsfarligt!

Ringde brorsan igår, tänkte att jag behöver bli glad igen. Varför då inte ringa familjen?! Men ja. Min bror, konspirationsteoretikern, har alltid ny härlig armageddon info som peppar en inför livets utmaningar.

Signalerna går fram...

- Tjena brorsan! Läget?
- Vänta...
- Va?
- Ska bara läsa sista raden i en artikel.
- Okej. Är det hat emot en regering eller jorden kommer självdö imorgon?
- ... Tunga andetag.
- Hallå?
- Alltså, det är kört.
- Okej, innan du berättar någonting. Jag är lite nere just nu och behöver bli peppad på livet och min humor ige...
- VI KOMMER DÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!!
- Okej, hörde du vad jag nyss sa?
- Du, alltså vet du vad dem häller för gift på vetefält och sånt skit i USA nu?
- Nej... alltså, jag tror inte jag vill ve...
- Lyssna här. Om man tar en deciliter koncentrerat gift. Häller det i Vättern och rör om. Sen dricker du ett enda glas. Då...
- Dör du?
- PRECIS!!! FATTA VA SJUKT!!
- Mmm... det var ju. Refreshing news.
- Vänta vänta, här är en till.
- Men du, vem fan räknar ut det där med Vättern?
- Vadå?
- Men alltså, hur orkar man göra en teori om att röra om hela Vättern med en gigantisk elvisp? Känns som mer tid läggs på den förklaringen än på att försöka få bort giftet.
- Det kvittar ju, fatta va giftigt!!
- Okej, det är giftigt. Men varför just Vättern?
- Meh, poängen är att vi dör ju!?
- Ja men det där med Vättern lät skitkonstigt. Räcker det inte med att säga att det är typ 11 på en påhittad 10 poängs giftskala, samtidigt som du har lite läskiga ljud i powerpoint presentationen?
- Oväsentligt, vi dör, jorden går under och det är "THE EVIL CORPORATIONS" som gör det. Jag vet att brorsan gör citationstecken i luften här.
- Jaja, alltså jag är fan nere. Jag behöver peppas inför livet li...
- HERREGUD!
- Hör du vad jag säger?
- VET DU HUR MYCKET GIFT DET ÄR I HÅRSPRAY?!
- Okej, jag ger upp, jorden kommer självdö inom 10 år.
- Ja, precis.

Brorsan måste alltid få bekräftat att jag i alla fall är lite intresserad av jordens undergång. Innan dess kan ej en riktig diskussion föras.

- Och allt är USA´s fel.
- Och?
- Jag varnar folk dagligen om aspartam.
- Och?
- Om man häller gift i Sveriges näststörsta sjö, vispar runt skiten, sedan dricker det. Då dör man.
- Och?
- Hårspray är livsfarligt.
- Vad gör hårspray?
- Gör huvudet till plast.
- Close enough. Vad var det du ville egentligen?


Biologisk krigsföring, en plastmugg skickas ner i en fallskärm i Vättern. Därefter kör man sakta fram och tillbaka med helikoptrar halvt under ytan. Sen hoppas man på att motståndarna dricker vattnet. Vilket äg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!