Gleeeeeeeejjzzz på grillköttet.

image868

Vi grillade idag, jag farsan och bror.

- MEN ARE HERE! WE MAKE FIRE WE MAKE FOOD! Brorsan och jag drar till med gamla goa klassiker.
- Mmm, värsta grilldagen ju!
- Välkommen hem Martin! Skålar med ölen.

Klick! Tar ett kort.


- Hehe, MMS till båten ba. Jag... grillar... just.... nu....äg.
- Va taskig du är Martin.
- Taskig? Okej... Kippar efter andan för att snacka om vem det faktiskt är mest synd om här.
- Jaja, spare us the story. Dom kan ha det där.
- Precis! Vänder på steken.

Här plockar jag fram mitt hemliga vapen, the glaze.

-
Och va är nu det där?
- Gleeeeeejjjzz. Doppar min pensel i en plastbytta och penslar på köttet.
- Va?

*Suckar*

- Gleeeeeeeeejjjzzz! Gestikulerar med handen ifrån munnen för att också kroppsligt visa hur graciöst Glaze är.
- Martin, varför snigelspråket?
- Meh, häng med i grillvärlden väl! Man ska ha Glaze på köttet. Blir värsta ytan ju. Kolla här. Pekar på mina halvbrända fläskitar.

- Okej... så det räcker inte med ett dygns marinad? Man måste köpa ytterligare ett gift för att kunna få smak på köttet eller?
- Det är inte gift. Det är.... Gleeeeeeejjjzzzz! *Handrörelse*

Brorsan plockar upp paketet.

- HERREGUD! Det innehåller ju... (här säger brorsan den där kemikalien ingen känner till och benämns med hieroglyfer blandat med obegripliga siffror.)

- Och?
- Gift...
- Äh, live life lite farligt väl. Det blir gott också.
- Pff... Glejs.
- Nej min bror. Det uttalas Gleeeeeeeeeejjzzzz *handrörelse*. Ta i djupt nere i magen, det ska låta mörkt och manligt vid uttal.
- Blir ju ingen skillnad ju.
- Du.... höjer grillgaffeln deluxe extra large, ju större desto bättre emot brorsan.
-
Det är asstor skillnad ju. Kolla igen!
- Kol.

- VA!? Du! Detta är inte alls kol, detta är gött kött tillagat av en sjöMAN! Och... *konstpaus* Gleeeeeejjzzzz *handrörelse* är så top knotch the BBQ värld man ba kan komma. *Ansiktsuttryck-nöjd.*

- Okej brorsan... Gleeeeeeeejzzz *handrörelse*, kanske är gott, men det droppar också, och droppa betyder eld inom "BBQ världen". Sen när eld nuddar kött.. då är det kol. Pekar på grillen.

- Oj, fan också. Ehh, okej vem vill ha halvbränd eller bränd köttbit? Skit också.
- Mmm... äg brorsan. äg.

Kommentarer
Postat av: anna

Hahaha, det här var det roligaste jag läst på länge!

2008-06-01 @ 21:10:15
URL: http://annaahlvin.blogg.se
Postat av: Martin

Tackar tackar!

2008-06-01 @ 21:29:19
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Anonym

Värsta dramat när ni lagar mat ju. :-D Gick det att äta sen då?

2008-06-01 @ 23:05:27
Postat av: Martin

Klart, fast brorsan skrapade lite på ytan, så han slapp giftet liksom.

Farsan la på ett ganska stort berg med potatissallad.

Klart det gick att äta!

2008-06-02 @ 00:19:43
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: berndt

Gleeeeeeeeeejjzzzz
KUUUL!!!

2008-06-03 @ 02:10:19
Postat av: JH

så får man inte säga.. så får man inte göra.. nehe

2008-06-08 @ 00:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!