My little sweden.

Hemma igen, najs. Veckan har varit intressant, läst mycket, softat mycket. Ska skriva om några highlights såklart. Har också läst en helt otrolig bok om stora komiker genom tiderna.

Kan säga att en komikers skapande må vara konstigt, men det är fan inga puckon vi snackar om. Har också läst om Sacha-Baron Cohen, grundaren till Ali G och Borat.

Humorn må vara mycket konstig, men den mannen har ett huvud som få.

Annars är min idol Jerry Seinfeldt, ett geni helt enkelt. Han har satt ribban för många komiker.

För att nu nämna något helt annat så har jag börjat skriva på en bok, skriver på engelska faktiskt. Just för att ironi är mycket enklare på engelska ibland. Min bror ska hjälpa mig också med den.

Kommer lägga ut små stycken här emellanåt såklart. Vill under veckan skriva lite om funderingar kring humor mer än humor i sig självt. För mig är det en viktig del över att analysera humor, förklaring kommer. Lämnar lite Seinfeldt efter mig. Helt genialiskt...


Skulle kunna se den säkert 100 gånger och skratta lika mycket varje gång.

Kommentarer
Postat av: Psyk

Åh vad skönt att du städat.



Sommar rulz.



Dagens reklam:



Nu kan du varje måndag runt lunchtid ta del av ny och fräsch instabilitet på Psykbryt! Det blir inläggningar i det olivoljebaserade sammanbrottets tecken, med fokus på dikt och på bildterapi som visar det udda och det underbara Grekland och typiska skrivtecken i den klassiska psykiska instabilitetens namn. Förutom detta kommer du även att bjudas på ett och annat recept mot sommarångest, lite Queergrek och annat jag väljer att vända mitt brunöga mot!



Psykbryt - ditt sommarmagasin med vansinne i fokus. Varje måndag runt lunch när du har vaknat eller så.

2008-06-23 @ 12:28:07
URL: http://psykbrytet.blogg.se/
Postat av: Natalie

Har du sett seinfeld live? :)

2008-06-23 @ 12:40:05
URL: http://secondstar.blogg.se/
Postat av: Natalie

Den enda komikern jag sett live är Måns Möller som kom till vår skola i mars haha :P Har du sett fler kända, alltså riktigt stora komiker? :)

2008-06-23 @ 15:07:55
URL: http://secondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!