Alternativ midsommar.

Sverige är ett underbart land. På sommaren. Inte hösten. Och folk har nu börjat fråga om den ibland ganska stressande frågan.

- Vad ska du göra på midsommar?

För vissa så går det en kallrygg med tankar om 'va fan ska jag göra? '. Du kanske är rädd för att fördomarna ska hagla över att du faktiskt inte vill göra något speciellt.

Ett resetips för dom som verkligen vill göra något annorlunda på midsommar. Detta är en resa i Europa och det är inte en charter.

Vart åker man ifall man inte vill ha charter, inte för kliché som London eller Paris, inte bara festa hela tiden och heller inte för snällt. Många EU-länder är så snälla idag.

Denna frågan ställde jag och brorsan mig. Jag är den som pushade för att vi inte ska åka till något motsvarande lagomsnällt land som Sverige, brorsan vill inte ha för kliché:

- Men det där då! Pekar på ett land vi inte kan uttala på Ryan Airs hemsida.
- Okej, vänta ska kolla upp det. Brorsan lite mera ansvarsfull än sin lillebror. Han googlar namnet...
- The country is in a constant warlike state står det här.
- Wow! Äventyr!
- Nej Martin... detta är rumpvåldtäkt.
- Äventyr.
- Ont i rumpan. Jag vill inte ha ont i rumpan.
- Meh! Det blir äventyr ju!
- Nej...
- JOHO! JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL! KOM IGEN DÅ! SNÄÄÄÄÄÄÄLLA!

- Låt mig förklara. Rumpvåldtäkt = aj. Aj Martin. Det är till och med "aj" uppgraderat till "2,4" så det får rubriken. "Aj... som fan". Citationstecknena bara flyger fram.

- Okej då. Där då! Petar på skärmen.
-
Martin.... *suckar*
 
- Vadå?
- Petar du på skärmen igen, då måste jag tyvärr döda dig. Den här skärmen är 24 tum, den är dyr och den tål inte dina fettofingrar. Så... sluta med det där.

- Jaja, men kolla där då. Pekar med 1 cm avstånd ifrån skärmen.
- Vänta lite. Vi gör en bloggsök.
- Resan fick en dålig start, vi blev rånade första dag...
- Martin det här går också bort.
- Mmm, ja. Okej... Trånar efter äventyr.

- Där då! Azerbadjan!
- Inte Europa. Vi skulle ju åka inom Europa.
- Jodå, det är Europa, Azerbadjan är alltid med i eurovison.
- Martin... kolla på kartan, ser du långt bort det är?
- Okej då.

- Men där! Båda två pekar på samma ställe.
- Detta kan va nåt. Klickar vidare, klickar mest ba!

Vi kollade österut, vi tänker gammalt öststadland, vi tänker äventyr och bo på hostel. Vi tänker... Bratislava.

Bratislava is the shit helt enkelt.

Många historier ska skapas denna vecka, förlåt mamma, förlåt pappa. Nu slår det en knut i deras magar när jag säger att ja... vi ska gå på dom skummaste gatorna på midsommar, allt för äventyrets skull. Och nej... vi ska inte ha några alldeles för värdefulla saker på oss.

Förutom kamera och nya fina slovakiska kläder. Det är Slovakien va?

Resetips för midsommar, åk till Bratislava den 15-22 juni och fira midsommar med oss!


Tror jag hittat en bild över Bratislava. Kan totalt nada om stället.

Kommentarer
Postat av: MaDeLiÑo

Haha, fan vad finfint.. Väl genomtänkt detta!



Ha så kul =) Å gör inga förhastade groddanser.

2008-06-10 @ 15:30:00
URL: http://madelino.blogg.se/
Postat av: Daniel

Så pass, det blir Bratislava för hela slanten. Jag som trodde det sku bli båten å härjande på midsommar! ;)

2008-06-10 @ 18:13:19
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Martin

Jag gör bara välplanerade saker. Det är min grej.

2008-06-10 @ 18:34:34
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: MaDeLiÑo

Mhmmm tack mitt sociala www-stöd & pojkpingla!



Allt känns bättre.. lever mest i data- och bloggvärlden vilket får duga tillsvidare.



KRAM TILL DIG

2008-06-11 @ 02:39:30
URL: http://madelino.blogg.se/
Postat av: MaDeLiÑo

Varför uppdatera så sällan? Saknar dina små upptåg och jävulskap..



Kram

2008-06-11 @ 14:42:32
URL: http://madelino.blogg.se/
Postat av: Susan

Berätta om midsommar i Bratislava rockar. Då kan jag boka det till nästa år.. Ha ha!

2008-06-12 @ 11:34:21
URL: http://www.susanofsweden.com
Postat av: Martin

Mmm, Bratislava. Det ska bli riktigt kul!

2008-06-12 @ 11:54:57
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!