Läkare som har storhetskomplex, det är meck.

Sådär ja då köpte jag en dator igår. Köpte den på samma ställe där Mattias fingrade över error skärmen... Har kvar datorn dock, vet inte vad jag ska göra med den. Är ju inte arg på den, så att doppa den i ett syrabad är inte aktuellt.

Även fast jag gjorde det med en gammal mobil faktiskt.

Ringde och beställde tid hos en läkare nu också. Intyg för sjöfolk ska inkasseras, alltid lika intressant att göra dom. Dom brukar kolla hörseln genom att sitta och viska ca 2 meter framför dig. Och ibland så får läkaren storhetskomplex...

- Oookej, nu ska vi kolla hörsel. Rullar bak rummet med kontorsstolen.
- Nu ska jag säga siffror, sen ska du upprepa dom.
- Hur vet du vilken decibel du ligger på?
- Det vet jag inte.
- Ok. Låter konstigt det här testet.
- Du... Vill du ha ett intyg eller?
- Jaja, kör igå...
- tre.. Säger läkarn och ser ut som Dr Snuggles.
- Ok, allts..
- FEL! Och... DÄR! så fick jag hans saliv i fejset.
- Men jag ha..
- FEL IGEN! Aj aj, det här blir inte bra. Dr Snuggles blir helt till sig av lycka!
- Meh! Fan då. Kör igen.
- Nja.... Missa ganska rejält där ett tag. Vet inte om jag kan godkänna dig här.
- Detta handlar om jag kommer få jobba eller inte fattar du väl. Godkänn skit..
- femtiosex!
- Hallå, du mumlar ju.
- FEL! App app app, detta blir inte alls bra Martin. Dr Snuggles viftar med bläckpennan i vädret.
- Du... as, kör igen.
- åttatusentrehundrafyrtiosju!
- Men för i helevete!
- FEL IGEN! AAAAAAAAND YOUR OUT! Aset ställer sig upp och ba börjar lira luftgitarr framför mig.
-
Du... skit ner dig va.
- Säger han som banga ba! Haha, inga båtar för dig lilla... SAILORBOY! Nu sätter han sina händer i fickorna och leker som att han har en pistol där.
- PAOW! Bangamannen ba. Ute hela vägen!

Här sliter jag upp en egen bläckpenna och kryssar i godkändrutan själv. Grejen är att läkare i detta landet har inte dessa blanketter själva, utan vi får ibland beställa dom av sjöfartsverekt. Och då har man ju bara ett ex i rummet. Alltså en godkänd ruta kan inte suddas ut. Och... det är äg.

Dr Snuggles föser sig sakta framåt emot pappret.

- Så. Bra nu är jag godkänd på den. Då går vi vidare.
- Snorunge.
- Du din jävla svettlök, kör nästa punkt nu.
- Ok, hehe... Ja, ett färgblindtest! Nu jävlar!

Så här kan det gå till.

Typ... =)

Kommentarer
Postat av: ajja

asså. det är lite spännande ändå. Du ska ut på sjön igen va?

2008-03-19 @ 14:43:35
URL: http://runthornet.blogspot.com
Postat av: Martin

Jepp, den 6 april är det sagt. Vet inte vart än. Samma båt som förut.

2008-03-20 @ 01:13:45
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: MaDeLiÑo

Det är som hälsokontrollerna i skolan.. typ kinesiska tecken på syntestet, ba att blunda å chansa! Fruktar även synkontrollen inför körkortet eftersom jag är lite halvt superblind på vänster öga =(

2008-03-20 @ 14:57:30
URL: http://madelino.blogg.se
Postat av: Berndt

Blunda tuta o kör
alltid står det nån galning i vägen
Men annars så
ha en GLAD PÅSK

2008-03-22 @ 04:45:43
Postat av: Martin

Glad påsk själv!

Shoo!

2008-03-22 @ 10:53:48
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!