Misshandel mitt i stockholms sovsalar.

Ok, det är ju ba att fortsätta på föregående här. Försöker 'landa' lite nu med det senaste dygnets erfarenheter. Brorsan tog ledigt så vi kunde hänga ihop, göttans ba.

Men men, på hostelet i Stockholm. Jag svävade fram till min lilla säng, jag hade fått numret tio. Bäddade till det lite, la mig ner och...

Poff, drömmarnas värld, rosa moln och ernhörningar hoppade omkring. Härligt.

Sen, tillbaka till verkligheten igen, eller bara lilla Sverige. Då så kommer personen in som ska sova i sängen ovanför mig. En man ifrån sydafrika i sällskap av en kvinna... En, prostituerad kvinna.

Ok, jag har la levt fan själv i vissa sovsalar, dom får la hålla på. Åh, men ja. Just nu? Jag som är så trött? Fast i en sovsal med 18 pers, vad kan man förvänta sig?

Grejen var ju då att kvinnan, när hon upptäckte att folk hyschade på dom, flippade totalt. Ingen i rummet var väl förvånad, förutom torsken såklart.

- Why? Why no sex?
- Is people here! Is public!

Kvinnan ville ta sig därifrån, mannen ville ha sina pengar tillbaka. Hon hoppade ner ifrån sängen och började gå, han sprang efter och brottade ner henne. Och jag satt där, i min tillvaro av Jet Lag och rosa små moln.

Under fyra månaders resa så har ingenting såhär allvarligt uppstått framför mig, min första natt i Sverige, ja då händer det grejer. Jag kliver upp ifrån sängen, där står också en israel i sin pyjamas helt skräckslagen.

Den sydafrikanska mannen lutar sig över kvinnan, och börjar misshandla henne. Jag sprang fram och greppade tag om sydafrikanen. Jag försökte se mig omkring i rummet. Vad för verklighet fanns kvar? Allting är så konstigt. Jag hade sovit tre timmar det senaste två dygnen.

Nu stod jag helt plötsligt mitt i en sovsal, i Stockholm, i enbart kalsonger och har en sprattlandes liten sydafrikan i min famn... Halleluja, min bild av våran huvudstad sköt just i höjden.

Jag tog mannen in till ett rum bredvid, då skulle han be om ursäkt och kramas tillbaka lite. Jag sa att han rör inte mig. Då - iförd ett par blå kamomönstrade kalsipper - så var ju jag givetvis en rasist...

Snark...

Kvinnan hade försvunnit, den här sydafrikanen verkade ha lugnat ner sig. Jag gick och lade mig.

Morgonen därpå så träffade jag lilla Anna. Anna, du är en verkligt genuint glad person, ditt leende smittar av sig till alla i din närhet. Fortsätt vara precis som du är, en stor kram ifrån mig!

Anna skrev om vårat möte. Det kan ni läsa om här, här och här. =)

Nu ska jag och brorsan till Linköping. Ska träffa folk och äntligen få köpt min kamera!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag kan fortfarande inte förstå att detta faktiskt inträffade. Herregud vilket as.
Kom han inte fram på morgonen också och ville be om ursäkt? Eller hur var det? Jisses, jag skäms lite över huvudstaden, folk har ju en helt snevriden bild av Stockholm - till och med jag som är född och uppvuxen här. Allt är inte säkert, sånt skrämmer mig.

Förlåt att jag skrev så mycket om vårat lilla möte, men det var verkligen trevligt att träffa dig din lille filur. Dina idéer smittar av sig på mig och du fick mig att tänka om igår.

Konstigt nog blev jag deppig på kvällen när jag skulle sova, men det är väl löst nu. Det kan du läsa om i min blogg. Jag hoppas vi hörs snart (och ses för den delen) och än en gång - det var riktigt trevligt att träffa dig, Martin.

2008-03-12 @ 09:52:44
URL: http://annaahlvin.blogg.se
Postat av: Anonym

VÄRDELÖSASTE BLOGGEN I VÄRDLSHISTORIEN... Efter Anna Ahlvin.

2008-03-12 @ 16:08:34
Postat av: ajja

Välkommen tillbaka. Hehe..
Och som du märker regnar det här i Linköping :(

2008-03-12 @ 19:05:31
URL: http://runthornet.blogspot.com
Postat av: Anna

Vem fan är den där anonyma idioten? Kan det vara nån fittig Grönalundare? GAAH.

2008-03-12 @ 21:01:52
URL: http://annaahlvin.blogg.se
Postat av: Anna

Martin, ursäkta språket... Men jag pallar inte med anonyma idioter som inte kan säga VEM det är och skriver saker som faktiskt är vidriga.

2008-03-12 @ 22:34:37
URL: http://annaahlvin.blogg.se
Postat av: Martin

Tack för alla kommentarer! Det regnade en aning men var en trevlig vistelse.

Har köpt en maffig kamera också, hoppas jag får min dator att fungera som förr bara...

Ska man svara till den där Mr Caps Lock? Haha, jag ler bara. Kan inte bli arg längre, om jag inte ser en kvinna misshandlas framför mig.

Visst kunde jag skadat den mannen, dock så vet jag för väl vad det också kan leda till. Slag i försvar eller som raseriutbrott är farligt, för motparten och för dig själv...

Det var roligt att träffas Anna, det var inte den sista gången. Och det var bara roligt att du skrev så mycket! =)

Kram på dig!

Så, nu ska jag se på film med brorsan.

Shoo!

2008-03-13 @ 21:02:29
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Anna

Jag blir lite irriterad faktiskt, men men. Idioter finns det ju överallt.

Regn är inte lika kul längre, alltså när man var barn var det ju roligare.

Åh, din kamera! Vad kul att du köpte en! Få igång datorn babe.

Jag vill träffa dig igen, typ nu. Jag är fri i helgen, jobb hela nästa vecka... Ledig nästa helg också. Jag kanske kan skrapa ihop pengar till en resa till dig? Logga in på msn eller ring mig så kan vi bestämma.

KRAM på dig också, lilla sjukling.

2008-03-14 @ 23:04:16
URL: http://annaahlvin.blogg.se
Postat av: Anonym

egoina was her HAHAHAHAHAHAHAHAHA.. HAHA

2008-03-16 @ 23:20:42
Postat av: Berndt

Jag väntar med spänning på nästa sändning.
Berndt

2008-03-17 @ 02:21:40
Postat av: Martin

Egoina?

- ...
- ...
- Nä, det kan inte stämma.

2008-03-18 @ 09:46:43
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!