Björn Gustafsson ger sina 12 poäng... nja.

Okej, jag tänkte lägga en kommentar om att alla andra tvåhundratusenfyrtiosju bloggarna i Sverige kan kommentera eurovision song contest.

Hade en liten punchline där också om hur jag fullständigt vill skita i det, men...

Björn Gustafsson... nu vill jag säga någonting. Förhoppningsvis så tänker väl många fler som jag här. Det var lite roligt i början någon gång faktiskt, men vem trodde att det skulle fungera på övriga Europa?

Sen att hela fucking programmet var fyllt folk som inte kan ett enda ord engelska. Det var humor. Hur lyckas man inte hitta en enda hallåa som kan hyffsad engelska? I ett helt land?

Iallafall så vill jag lägga in den engelska kommentatorns kommentar här. Vi här ombord såg ju nu detta i England, om någon helt ny läser detta. Han förnedrade verkligen lilla Björn där för varje ord han yppade, och tillslut när Björn.

När Björn... detta tar faktiskt emot lite att skriva. När Björn försöker ge 12 poäng till Sverige. Då släppte PV-ventilen i engelsk TV.

- Ok... the swedish producer that had anything to do with the swedish part in this program... should be fired. Immediately. How embarrassing for sweden.

Sen fortsatte han tracka oss för att vi alla i norden verkligen lyckades rösta enbart på varandra.

image847
                     Dagrummet ikväll, alla laddade till tusen. Ost, kex, coca cola och popcorn fanns framme.

image849
Jag följde allting utanför ventilen. Utan ljud, utan ost, utan popcorn. Norge var helt klart bäst. Jag röstade på Norge i våran interna röstning ombord också. Stod sen och knackade på rutan för varje gång Norge fick mer än Sverige.

Flera olika 'yes' tecken kom fram, dansade även lite i takt med vissa uppträdanden. En båt som körde förbi tutade på mig. Dom tyckte jag var het...

image850

Här har vi stoppat hela verksamheten på däck. Jag slog in nödstoppet när det var Perellis tur. Givetvis har vi också slösat bort ca 30 000 sek av Broströms telefonkonto på röstningar för Norge. Perelli sög ju. Fast Spanien.. ja. Vad ska man säga.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Håller med dig. Som jag skrev i min blogg, BG var inte rolig. Fatta det!

2008-05-25 @ 01:55:47
URL: http://thomasdanielsson.blogspot.com
Postat av: Psyk

"Flera olika 'yes' tecken kom fram"

Varför i hela fridens namn använder du yatzynävar i stället för "'yes' tecken"?!

Ja, det var pinsamt med BG. Bara kul för svenskarna, och inte ens var det särskilt roligt heller. Klubben för intern beundran på SVT.

BG är förresten ett äkta psykbryt tror jag- mer än vad man någonsin kan tro. Äkta och jobbigt instabil människa - till skillnad från mig som är roligt instabil.

2008-05-25 @ 02:09:40
URL: http://psykbrytet.blogg.se
Postat av: Psyk

"använder du inte" ska det va...

2008-05-25 @ 02:10:29
URL: http://psykbrytet.blogg.se
Postat av: Hu mor

Hahaha, dette var morsom lesning! Syntes også at Norges bidrag var bedre enn Sveriges, men selv om jeg bor i Sverige, stemte jeg ikke. -Og jeg fullstendig ELSKER Björn Gustafsson!!!

2008-05-25 @ 02:12:53
Postat av: Martin

'Yes' tecken finns i ofantligt många varianter. Spaniens olika dansmoves dom lade på igår är nu också officellt ett 'yes' tecken.

Det hamnar bredvid powerslide och att hoppa nerför en stol med händerna ovanför huvudet.

Sen var Norge grymt. Men att det var enbart jag ombord som röstade på dom, det förstår jag inte.

2008-05-25 @ 08:21:21
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Iah

Absolut, man ska prova på saker! =)
Apropå det där med schlagern och Björn... Det känns ju inte så jätteroligt att övriga Europa nu kommer att tro att vi svenskar är lika störda och efterblivna som Björn... (Inget ont mot störda och efterblivna svenskar!)

2008-05-25 @ 09:40:13
URL: http://mangoolife.blogg.se
Postat av: danniie

Björn är kung! Skandal eller vad som helst men roligt som fan var det.

2008-05-25 @ 11:51:10
Postat av: Martin

Ni som nyss kom in här. Klicka nu vidare till nästa!

http://cmj.blogg.se/1211726581_humorsketch.html

2008-05-25 @ 16:57:13
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: joppe

Tyckte Björn var ganska tråkig. Han har väl förvisso inte gjort något kul sen Carina Berg-låten, mest larv nu för tiden. Undra hur lång tid det tar innan folk fattar att det inte är kul.

Förövrigt var ju Spanien och Frankrike dom enda två bra låtarna. Resten var rent skräp. Fattade inte ens att Ryssland sjöng sin låt på engelska, pinsamt.

2008-05-25 @ 21:28:11
Postat av: Martin

Joppe, bra sagt fram tills Spanien.

Norge var grymma... och heta.

Har varit ombord för länge nu känner jag.

2008-05-26 @ 01:41:33
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!