Bro Whopper

Idag så tutade kapten ut mot däck så det ba ekade över hela ankarplatsen, sen frågade han på radion vart jag ville flyga. Mmm, snart hemma igen. På fredag kommer en båt ut och hämtar oss.

Sen är jag också klar med klippet att hitta bumber del 2. Nästan alla ombord har sett det och sagt att detta är det bästa hittills. Det  här blev riktigt bra faktiskt, riktigt bra...

Ska börja på nästa klipp senare idag.

Sen till något helt annat som har med Broströms att göra. Den här gången är det Bro Safe tidningen.

image859
Här så visar Broströms att dom kan minsann lika bra som McDonalds med sin namnsättning på precis allt. Detta är en tidning som listar olika olyckor som hänt i båtarna, det är manifoldrar som varit stängda vid start, oil spills och brutna revben hela vägen. Jag läser och lär Broströms, alla ba totalt lusläser dom här. Jag lovar...

Men sen har vi den sista sidan. En sida där dom listar olika beteenden en sjöman kan visa upp och hur man löser problemet. Så nu slipper vi det där med känslor också, ba o kolla i Bro Safe och peka!

image860
Så här hanterar Broströms odödliga människor helt enkelt. "Make it hurt even if they get away with it"? Ni vill inte veta vad som föreslagits när detta lästes upp...

image861
Diggar att dom fullständigt överförklarar ordet Boredom. Vad hände med att typ se en film eller ta en smörgås? Nej, fördela jobbet bättre. Se jobb som en fritidssysselsättning, vilken lösning!

Jag tackar Broströms för att ni med denna enkelhet listar in alla olika beteenden en sjöman kan ha, på endast två A4 sidor. När jag får lust, då ska jag lista ut dom olika lägena ni på kontoret enbart kan ha, på en halv A4.

Kommentarer
Postat av: Martin

Bitter? Jag?

Nja... vill bara hem nu.

2008-05-28 @ 19:06:13
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Daniel

Man nästan längtar till nästa gång man far och jobbar ombord!

2008-05-28 @ 23:20:07
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se
Postat av: sara

Taack! :)

Nej, det dök upp en massa annat, tex TT-line och Nordö så jag får se vad som händer, känns som det var dem jag hade störst chans på men jag får se, än har jag inte fått jobb så jag fortsätter att forska. ;P

2008-05-29 @ 10:55:41
URL: http://sarapeder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!