Kontoret, it's back!

Kontoret, en serie inlägg jag drev med under dom två nostalgiska ocensurerande månaderna augusti och september 2007. Dessa inlägg är nog mina personliga favoriter, satt och skrattade högt för mig själv när jag skrev dom.

Jag tar nu upp dessa humoristika karaktärer ifrån kontoret, alltså då mitt rederis kontor.

Sen måste jag väl tillägga att jag aldrig träffat någon ifrån kontoret faktiskt. Får la skriva sånt här nu när denna blogg hamnat på tapeten här och var. Var rädd om ditt jobb, var en ganska nyligen vädrad kommentar faktiskt.

Givetvis är jag rädd om mitt jobb, och givetvis är jag glad att nu vara på topp tio träffar ifall man googlar mitt rederi....äg.

Ok, föreställ er nu, den 4 maj, det är kontorsmiljö. Inte vilken kontorsmiljö som helst heller, det är ett rederis kontor, mitt rederi, feta redare ihop med backslick papperstryckare. Eller nåt, har inte en aning om hur det skulle se ut faktiskt.

Men iaf, diskussionerna tar sin vanliga form under en helt vanlig arbetsdag....

- FAAAAAN!
- Va?! Vadå? Någon ställer sig upp och ser helt förskräckt ut.
- Vem i helvete är Linda? Börje pekar på en tavla, ser ut som en topplista.

- Det är den nya tjejen som har hand om löner och sånt, hon kallar sig Linda Lovelace där.
- JA! Jag ser det, och hur i helvete har hon kunnat toppat här utan att först utmana mig?
- Hon är fan het på Slimevolley, dom hade samma turneringar ombord säger hon.
- Va?! Kommer hon ifrån en båt?
- Ja... det var ju hon du ehh. Fastanställde, klockan ett på natten, på befälsmötet. Remember?
- Jaha... ojsan. Fan har hon börjat jobba här nu? Skit också... Kliar sig oroligt på huvudet.
- Ja. Hehe, hur gick det med anställningen?
- Ja ehh.... Tar sig för kinden lite, som om det fortfarande svider. (Äg kontoret, detta är första klass äg.)

- Så, Börje du är lite ägd här. Hon fick fem stycken quick fives på raken, alltså en direkt stegring till första plats. Du la in den regeln. Minns du det?

- ÖJ! Nu ska det fan inte dras upp SLIMEREGLER i fejset på mig inte. Jag är den obesegrade slimevolleybollspelaren i detta kontor, jag är den som har flest quick fives, jag är den som bemästrat den psykedeliska slimen.

Börje kliver upp på en stol.

- JAG ÄR DEN NÅGON MÅSTE SLÅ FÖR ATT KOMMA LÄNGST UPP PÅ SLIMELISTAN! JAG ÄR DEN SOM ALLA ANDRA VILL VARA! JAG ÄR THE SLIMEVOLLEYBALL CHAMPION!

Börje tar sig för bröstet.

- JAG VIKER MIG INTE FÖR NÅGON! INTE ENS FÖR MACGYVER!

Linda kommer in precis bakom Börje.

-
Hej...
- I AM THE CHAM... Vänder sig om. Börjes ögon spärras upp direkt!
-
Hej Linda, ehh, grattis till nya jobbet. Vill du ha kaffe, te? Ett wienerkex kanske? Jag springer ner på fiket och köper ett. Hej då! Hej då alla! Ha så trevligt. Kul att se dig Linda, verkligen. Tjaba!

Swosch, så var börje ute på gatan igen.


Fortsättning följer såklart. Funderar på en helt ny kategori här, så man kan följa kontoret ordentligt liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!