Martin Bergman, the look.

Bara för era fina kommentarer till senaste klippet så blev jag peppad att filma idag. Eugene, motormannen som sitter med Gert i handen hjälpte till att dra Gert i en fiskelina. Eleven agerade kameraman. Camilla, mässjäntan, kom också med i bild då hon var i gymmet när Olof kom inrusandes med Gert.

Tack Camilla för att du lät Gert låna löpbandet. Och tack för din assistans där med Gert, mycket fin kontroll av borderhamstern.

Jag har nu 26 minuters råmaterial som ska klippas ihop till ca 5. Och detta är bara första avsnittet av följetången Gert.

image841
Här så tränas Gert inne i någons hytt med radiohjälp ifrån Olof.

Allting blev fruktansvärt hysteriskt och Olof tappade rösten vid ca halva inspelningen. Det kan också bli lite extraklipp som är roliga till ett bloopers avsnitt. Mitt manus fanns med i bakhuvuet, men vid gymmet så spårade allting ut och Olof började skälla ut Gert efter noter...

image842
Martin Bergman. The look.

image843
Mmm... the madness. The sweet sweet madness.

Frågan är vad jag nu ska ta tag i först. En dialog mellan Olof och Don Hjort på bryggan med photoshop munnar. Eller drillningen av Gert, the borderhamster! Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller kanske hang man med Kalle Ek och ADHD TV?

2008-05-20 @ 21:17:45
Postat av: Cheng Igge

Varför inte tappa ankaret?
Du tar dig och mina smilband börjar att vibrera oroväckande när jag öppnar din blogg.
Nu behöver jag inte göra några situps längre för jag tränar mina magmuskler när jag ser dina filmer och läser i bloggen din.

2008-05-21 @ 12:10:04
Postat av: Tobias

Jasså en "broströmmare"? ;) Jag var faktiskt erbjuden praktikplats på Bro Arthur, men gick och blev sjuk lagom till påmönstringen, så jag var tvungen att tacka nej till platsen...

2008-05-21 @ 12:54:04
URL: http://www.tobiaslinduist.blogg.se
Postat av: Martin

Sitter och redigerar som tokig nu. Det går bra, har fått till en riktigt schysst öppning.

Härligt när det flyter lite.

2008-05-21 @ 21:24:33
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Cheng Igge

Varför inte komma ned i maskin och låna lite kätting för att rassla med, rör finns också för att förstärka ljudet med. Sen har du ditt ankarkättings-ljud.

2008-05-22 @ 09:17:10
URL: http:///iggepopp.blogg.se/
Postat av: Martin

Ett mycket bra förslag Igge. Ska göra det någon dag, känner det finns fortfarande väldigt mycket att skoja om i båtar.

Men helt klart ska det störtankras någon dag.

2008-05-22 @ 14:28:41
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!