Nintendo 8-bit. Blodigt allvar.

Sitter med photoshop, mmm.... det här blir bra. Men det tar lite tid att lära sig dom absoluta basic sakerna. Sen har jag fått ta nya kort på personerna som ska va med i nästa klipp.

Mitt minneskort balla ur och ville formateras. Sug...

Men nu har jag mina kort igen. Alla andra kort jag hade, dom är oväsentliga. Har bara ett enda mål just nu, det är nästa sketch.

Ungefär lika målmedveten som när jag lirade track'n field på Nintendo 8-bit ihop med brorsan. Mmm, minns när man vände uppochner på hela konsolen, slet ut spelkassetten i det snart kommande vredesutbrottet och sen gjorde det obligatoriska 'spruta ner så mycket saliv man bara kunde emot kretskortet' rörelsen.

Har nog fräst ur mig över tio liter saliv över mitt gamla Nintende 8-bit.

Track'n Field gick ut på att man skulle trycka så fort man bara klarade av på A eller B knappen. Då sprang, hoppade eller simmade gubben på skärmen.

Detta tog jag och brorsan ett steg längre. Vi skulle va bäst på att trycka fort, och än idag så sitter denna rörelse kvar.

Vi hade träningsläger i att trycka fort för alla kidsen på blocket. Knepet är att spänna underarmen så mycket att hela du börjar vibrera, då trycker du också snabbt. Men efter tio sekunder så sätts krampen in.

Detta stoppade inte mig och brorsan inte. När vi båda skulle trycka på dosan, jag på A knappen, brorsan på B. Då hade vi kompisar över som stod med blomsprutor och kallt vatten för att kyla ner våra underarmar när vi fick kramp.

Back in Linghem. Det är tidigt nittiotal, två små pojkar med en publik av fyra personer med varsin blomspruta. Det är Nintendo 8-bit, det är action och.... det regnar.

- Okej....
- Okej brorsan. Vi kommer klara det här.
- Jag vet att VI kommer klara det här. Bara inte Tobbe missar med blomsprutan igen.
- Nej då Martin, det är lugnt. Har tränat hemma.
- Bäst för dig...
- Fan vi måste slå den där sydafrikanen nu.
- Mmm...
- Redo?
- Okej, kan någon trycka på start knappen?

Tobbe kliver fram, han sträcker sig emot dosan. Trycker på start...

Three! Two! One! GO!

Jag och brorsan börjar vibrera med händerna, en gubbe  bestånde av tre olika färger full med fyrkantiga pixlar börjar paddla i någonting som föreställer en basäng på TV'n.

- KOM IGEN! HEJA!
- KOM IGEN NU! THE JOHANSSON BROTHERS ÄR IGÅNG!

- Gnnn... åh... fan snart kommer krampen.
- Mmmpf... gnn, ja.... mmmpff. Fan... KOM IGEN! JÄVLA SYDAFRIKAN, FAN HAN LIGGER FÖRE! SKIT OCKSÅ!
- GNN... ÅÅÅÅÅHHH! FAAAAAN! VATTEN! VATTEN! En ASförbannad Martin ba fräser åt sina kompisar. Alla måste prestera lika mycket!

- Okej! Tobbe och Robert börjar sprutta med sina blomsprutor.
-
MER ERA JÄVLA AS! HAN KOMMER FÖRE! MEEEER! Sprut, sprut.
- MEN VA FAN TRYCK FORTARE DÅ! Sprut, sprut, sprut.
- GGNNNNN.... AAAHH, FAAAN. KRAMP! KRAMP! Går ner på knä.
- NEJ! SVIK INTE, VI MÅSTE! VI KAN INTE LOSA HÄR NU NU! DET ÄR BARA TIO SEK KVAR!
- FAN, DET BRÄNNER. GNNNN.... DET HÄR HÅLLER INTE.... Gör grimascher av smärta!
- KOM IGEN NU! TRYYYYYCK! SPÄNN ARMEN, LITE TILL... GNNN... MMMPF....

Målbrottsvrålet trycker på inne i huset. Två pojkar ligger på golvet över en liten dosa och krampar sönder totalt.

nnnnnnggggaaaaAAAARRRRRR!!! DITT.... JÄVLA.... SYDFRIKAN.... AAAAAAAAAASS!

- JA! Nytt världsrekord...
- Vänta vänta. Snart kommer den... Jag väntade alltid på att listan skulle komma upp innan jag jorde mitt 'yes tecken'.
- Haha, kolla listan. Mmm.... Börjar slicka på Tv'n.
- Va fan Martin, när ska du sluta med det där? Det är äckligt.
- Mmm.... en lista.... kolla. cmj är på toppen. Jag är på toppen av listan. Börjar krama och torrjucka lite lätt emot Tv'n.

image839
Det är nu med dessa känslor jag fortsätter arbeta i photoshop.


Kommentarer
Postat av: Chief Igge

Du tar dig. Det var roligt, synd att du inte kan göra det live eller på film.
Du kanske skulle satsa på stand up och göra dig en riktigt rolig karriär.
Vi kan bygga en liten scen på poopdäck där du kan få underhålla oss.

2008-05-18 @ 12:16:20
Postat av: Martin

Planen och mitt mål är givetvis stand up. Det kommer, det kommer...

2008-05-18 @ 18:52:25
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Psyk

Åh det är vackert. Nintendot, alltså. Jag har alltid hatat dataspel, förmodligen för att min lillasyster alltid var bättre än jag på det. Vi hade ett Sega Mega Drive 16-bit. Jag spelade Aladdin och Sonic (den där blå igelkotten, Sonic hette han va?) men blev alltid sämst. Andra fick spela. Jag satt bredvid och åt negerbollar.

2008-05-19 @ 16:42:37
URL: http://psykbrytet.blogg.se
Postat av: schnitz

Nintendo... serious business!

2008-09-07 @ 02:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!