Olof släpper ut last på tankdäck.

Ett klipp utan rörliga bilder, en grej jag gått och funderat på. Sen har folk kommit och sagt att mina klipp bara hackar hela tiden, grejen är då säkert denna uppkoppling till sjöss.

Knepet är att klicka på play, sen paus direkt igen. Då kommer en liten röd stapel börja växa efter den där lilla playpluppen. Du håller nu på att ladda filmen så att den kan ses utan avbrott. Vänta tills detta gråa fält fyllts helt innan du klickar på play igen.

Är det någon som inte förstod detta?

Sen får man gärna klicka på kommentarer där nere och säga vad som var roligt, vad som var tråkigt samt det man inte alls förstår. Man kan hålla med andra som kommenterar eller bara säga att det var bra helt enkelt. Och man måste inte fylla i sin e-post. Man kan vara anonym...

En ordlista över saker som nämns.

Manifolder - där man kopplar lastarmen. Här ska det inte läcka.
Naphta - en storts vätska vi fyller båten med. Den luktar illa och är farlig.
Lastkontrollen - ett rum där styrman kan öppna ventiler samt starta pumpar.

Det är la det man kan veta för att förstå en aning mer.

N'joy!


Det är heller inte olagligt att sprida detta klipp ifall du skrattade till.

Kommentarer
Postat av: Martin

Nedanför här så skriver man kommentarer. Det är jättelätt, man skriver tillexempel. Bra Martin, jag gillar dina filmklipp.

Kan du inte göra ett filmklipp som handlar om det där eller det där?

2008-05-19 @ 19:25:11
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Psyk

Åh, jag skrattade jättemycket! Framför allt när BeigeBerit gick in med sin kompetens! Helt klart mer BeigeBerit, gärna mer där hon är bitter och arg på Marie Picasso eller typ semestrar på en finlandsfärja.

Jag tycker det är sjukt roligt med ögonen. Och så många roliga dialekter!! Hur har du lyckats få ihop allt det här? :D

Manifolder...det kommer att dyka upp på Psykbryt...fast som mani-folder.

Är imponerad av dig, bra jobbat. :)

2008-05-19 @ 21:21:49
URL: http://psykbrytet.blogg.se
Postat av: Olof

Jag skulle vilja se mer Olof filmer, haha så jävla rolig dialekt :D

keep up the good work!

2008-05-19 @ 21:34:07
Postat av: Rudolf

Hälsa Olof att jag inte är arg längre för älgen

2008-05-19 @ 23:12:53
Postat av: Anna

Jag älskar det :D Man kan ju skratta ihjäl sig på detta :)
Detta förgyller verkligen dagen.

2008-05-19 @ 23:15:39
Postat av: ville

härligt att olof fick komma ut på däck :D
skulle gärna se mer filmer av honom.

bra jobbat med filmerna och texterna

2008-05-20 @ 01:19:47
Postat av: Rebecca

Även fast jag sett filmen måste jag se den igen, heja Olof!

2008-05-20 @ 11:21:13
URL: http://rebeccaskog.blogg.se
Postat av: Sjöpinglan

"Nej, jag ångrar mig, vi gör som du sa, öppna manifoldern" ... "det sprutar massa last här..." bebeep, bebeep *asg* Nästan så det kunde ha varit på riktigt ju. Fast mer intensitet i det döende batteriet :P

He he, sen kan du väl göra en fortsättning på det hela? Du vet, när styrman inser att det är migration och inte terrorister som är på väg upp för landgången. Går utmärkt att kombinera läckaget från femman med tyska Wasserpolizei, en underbar röra! DEN filmen skulle jag vilja se! :D

2008-05-20 @ 20:54:05
Postat av: Martin

Det går att göra tusen stycken sådana hära. Sjöfart är en tämligen oexploaterad miljö inom humor på detta vis.

Det tycker iaf jag.

Så därför kommer det komma många fler. Synd bara att man ej kan filma på däck än. En kamera inifrån ventil kanske?

Men nja... kajgubbarna och myndigheter kanske inte är lika roade.

Typ...

Men, det kommer komma uppföljningar på dom flesta klippen. Ska försöka göra det lite mer roande ifall man sett alla efter varandra.

Det är planen iallafall.

Kul att ni gillar det!

Ju fler kommentarer som pushar, ju mer kritik jag får. Desto roligare är det för mig. Och desto snabbare kommer klipp komma upp!

2008-05-20 @ 21:12:33
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Anonym

trodde det var skräck- film,när man ser en gammal
ful gråhårig man med glappande käft

2008-05-22 @ 18:45:14
Postat av: Sjöman

Haha! Delar av filmen hade man kunnat använda som undervisningsmaterial i ISPS. Heja Martin!

2008-05-26 @ 16:00:35
URL: http://hemmaochute.blogg.se
Postat av: J0Z

första sekundrarna med gubben i soffan va roligt... mer sånt ;)

2008-06-01 @ 12:09:58
URL: http://jozefinnilsson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!