Nils är matförgiftad

Vaknade klockan 4 inatt av att Nils ligger och spontanhulkar i papperskorgen. Vaknade klockan 6 igen för att höra samma sak. Fan då... Säkert den där Pad Thaien igår.


Nils som var så nöjd över sin nya T-shirt också.

Klockan 8 sa han sina första ord. Ligger där i fosterställning och spyr ner i papperskorgen bakom sängen. Vänder sig om:

- Martin...
- Ja fan, hur mår du kompis? Ska jag styra upp lite yoghur...
- Alltså tänk att ha varit ombord i Exxon Valdez när den gick på grund.
- Nils... du spyr.
- Nej men alltså tä... vänta. >>Spyr. Torkar sig om munnen.>> Men sköt inte den kapten sig själv?
- Vad åt du igår egentligen?
- Sköt han sig?
- Inte en fucking aning. Om inte han gjorde det gjorde väl greenpeace det åt han.
- Googla...
- Va? Du är matförgiftad Nils. Jag fixar lite vatten.
- NEJ! GOOG... >>Spontanspyr. Torkar sig om munnen.>> Googla först sen ta med den här spypåsen. >>En genomskinlig påse... ja, det var jätteäckligt.>>
- Det där är jätteäckligt Nils.
- Sköt han sig eller?!
- Ja ja, jag googlar. >>Smattrar loss på keyborden.>>
- Bra.

5 min.

- Tror inte det. Hittar inget om det i alla fall.
- Fan då... Ta spypåsen nu.


Ja, så här bor vi i alla fall.

Meddelande till Nils föräldrar:

Jag kommer ta hand om eran son. Jag själv är helt frisk och kan springa ärenden. Kommer inte lämna eran son på rummet en längre stund. Blir det inte bättre efter tre dagar kontaktar jag läkare. Vi har AC på rummet så vi får den temperaturen som känns bra. Tvingar i han vatten regelbundet och ska försöka få han äta så fort som möjligt.

Meddelande till övriga läsare. Nils föräldrar kan sluta läsa nu:

Alltså... det är verkligen skitäckligt. Hittade ingen papperskorg till den där spypåsen heller. Finns ju inga papperskorgar någonstans i det här landet!! Lade påsen utanför rum 403. Hehe... kan verkligen se det när folket sladdar ut, tar sönder påsen och ramlar i innehållet.

Det är verkligen skitäckligt...

Någon som har tips på att bota matförgiftning förresten? En kopp svart kaffe kanske?

Kommentarer
Postat av: Martin

Boendet kostar förövrigt 550 baht natten. Sjukt billigt om du jämför med Sverige...



Det är 130 sek. Sen dela det på två. 65 spänn var per natt. Går att leva med.

2008-11-19 @ 04:38:54
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Kattis

Blev oxå rejält matförgiftad när jag var i Thailand förrra året,min sambo gick till apoteket o pekade på magen o visade att jag kräkte då gav de honom något pulver att lösa upp i vatten, hjälpte skit bra!

2008-11-19 @ 09:53:02
Postat av: Martin

Hmm... det ska jag genast göra. Pulver säger du.

2008-11-19 @ 11:43:30
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Kattis

Yes hittade en påse vi tog med oss hem, den heter Elecose, en orange/silvrig påse. Det står även Electrolyte på den. kanske detta kan hjälpa er bättre =) good luck

2008-11-19 @ 14:52:35
Postat av: Martin

Jamen, var på apoteket men Nils vill inte ha. Han ska purga ut kroppen the hard core way tydligen.



Fine säger jag och glider ut på stan.



Tack för tips!

2008-11-19 @ 15:18:12
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: maya

Aaaaaw, stackars lilla Nils=( Pussa honom från mig=)

2008-11-19 @ 15:49:09
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: Martin

Det är faktiskt synd om Nils... Kommer nog bli svårt att köpa mat på gatan i framtiden. Det var Pad Thai för dom som undrar.

2008-11-19 @ 18:25:00
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: johanna

Hallå, jag och min sambo blev dåliga när vi var där också... vi köpte också påsar på apoteket..hjälpte riktigt bra.Sedan kan jag rekommendera att blanda det i vatten o dricka ändå, det är bra för i vanligt flaskvatten så finns inte d vanliga saltet. och salta hans mat lite extra.haj

2008-11-19 @ 23:51:29
Postat av: Mona sjuksköterska

1 han skall INTE äta mat på ett dygn.

2 Drick 4 liter per dygn gärna vatten te tillsätt fruktsocker (fruktos)så piggnar man till

3den första maten man tar är buljong.

4 om du får tag i koltabletter finns även flytande ( är avgiftande effekt) PIL/Pdf/humpil/Carbo%2520medicinalis%2520tablet.pdf" rel="nofollow">http://www.lakemedelsverket.se/upload/SPCPIL/Pdf/humpil/Carbo%20medicinalis%20tablet.pdf så hjälper det bra men man ser ut som F-n i munnen. Börja med 3 tabl och spyr han inte upp dem ge tre tabletter till kan tas flera gånger om dagen

5 blir han slö kontakta läkare

2008-11-20 @ 03:07:48
Postat av: fröken nykommling

ni är i thailand, tro mig bästa medicinen heter sangsom o dödar allt. drick helst rent och varva med resorb (västske ersättningen man köper i orange pulverform på apoteket)

under 1 år i thailand hann man med ett par magsjukor, men det var innan vi kom på o dricka minst en halv flaksa sangsom rom/whiskey om dagen. good luck in the future!

2008-11-29 @ 14:13:24
Postat av: Nicklas

Hur vet man om man ska få magsjuka?

2009-11-08 @ 22:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!