En nära döden upplevelse.

Igår... var jag nära på att dö. Hälsade på min mor på hennes jobb. Tänkte jag glider in lite innan 15 och tar lite bullar vid tre kaffet.

Mamma tog inget kaffe vid 15. Skickade sms till min bror och beklagade mig över våran mors bristande rutiner.

"Stackars lilla Martin i paradiset."

Min mor gav som förslag att jag kan ju ringa mormor och morfar och träffa dom. Vilket ypperligt bra förslag! Ringer genast mormor.
http://www.matstallen.net/res/kvartskrog/bullar.jpg

Nu för att förklara en sak. Min mor och mormor kör fortfarand e på VHS band hemma. Dom brukar byta VHS band där dom har lite filmer på. Detta är ju en jättebra idé att byta lite va? Dock finns det en enda liten helig artikel här i världen som jag glömt bort vart den tagit vägen.

Under min gymnasietid i Visby så var det på den tiden då filmkameror var lite nytt. Det var den tiden då vi inte förstod att det som görs framför kameran faktiskt fastnar på bild. När vi för nu många många år sedan kom på att man kan lägga in ALLT råmaterial på VHS.

För stunden var det en skitbra idé. Denna VHS försvann spårlöst efter studenten. Detta har varit min heliga gral i snart ett decenium.

Signalerna går fram:

- Hej mormor!
- Hej Martin, vilket sammanträffande! Jag skulle precis kolla på en gammal svensk film jag fått av din mor.
- Jaha, vad trevligt. >>Säger hej då till morsan och går ut.>>
- Och gissa vem jag fick se då!? Jo en sjöman på hans skolfartyg! Dig Martin! Det är en gammal film ->>här spurtar jag allt vad jag orkar mot bilen>>- du har filmat ihop med några kompisar.

- Haha... >>Nervöst skratt.>> Jahaaaaaa, men guuuuuuud så trevligt. Men vet du vad?! Kan du inte sätta på kaffe eller nåt istället så kommer jag om. >>Vrider om nyckeln till bilen. Det är minst 20-25 min till mormor.>> 10 minuter, kanske mindre!!
- Men var inte du på mammas jobb nyss? Jag hinner se lite till, det verkar så trevligt alltin..
- NEJ!
- Va?
- Eller, ehh. Kan du inte bara >>svimma>> sätta på kaffet så kommer jag alldeles strax!! >>Tutan ekar säkert i telefonen>> Jag skyndar mig vettu. Inga problem. >>Håller för luren och skriker på kärringen framför att rappa på!!!>>
- Ja, okej då. Sätter på lite kaffe. Ta det lugnt bara så hörs vi snart.
- Jajamensan mormor. Värm lite bullar också, jag älskar ju dina bullar du vet!!! >>Köpa tid, köpa tid, köpa tid, handbromsladd, köpa tid, köpa tid, köpa tid.>>
- Ja, det ska jag göra Martin!

Klick!

- FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!! >>Bankar pannan i tutan och slår på ratten.>> Vad är oddsen för detta?!

Okej, för att sammanfatta paniken. Klockan är mellan 16 och 17. Det är rusningstrafik, det är vägarbete... det är Linköping move your fucking asses!!! Aldrig någonsin har jag brytit mot så många lagar samtidigt.

Försöker komma på någon slags logisk förklaring jag kan ha på lager ifall worst case scenario blir faktum. Men... det finns ingen logik i mitt liv. Speciellt inte när jag var 16-18 år. Mitt rykte står på spel.

Svetten yr, blinkersen svajar snabbt från höger och vänster. Folk tutar, jag pekar finger och kastar gamla parkeringslappar genom fönsterrutan.

Rödljus, plattan i botten, rödljus, plattan i botten, rödljus pla.. motorstopp.

- DET VAR VÄL SJÄLVASTE FAAAAAAAAAAAAAAAAAA >> startar igen>> ja. >>saliv överallt>>

Glider in förbi Ica affären. Gör en 180 graders sladd in på parkeringen. Dörren stängs, springer allt vad jag har emot mormor och morfar. Mitt liv passerar i framför mina ögon, hoppar över staketet och fullständigt bombar in dörren.

- HEJ MORMOR!!!! GUUUD VA KAFFESUGEN JAG ÄR!!!! >>Hör att Tv-n är på. Ser bara en ridå som dras förbi med texten, här slutar Martins liv, på..>>

Sladdar in till Tv-n. Rummet är tomt, mormor står och ser in i ugnen på sina bullar. På TV-n är det jag fruktade mest. Det var den VHS-en. Ser mig och hör några kompisar miffoskratt. Eject, kassetten åker ut och väldigt fort ner i jackan.

- Hej Martin! Håller på att värma lite bullar åt dig.

Nu står jag helt still. Det är damage control. Morfar var inte hemma och mormor verkar lugn. Väntar några sekunder till för att inte göra bort mig fullständigt.

- Vad tyst du är Martin. Har det hänt någ...
- Nej. >>Stirrar rakt in i hennes ögon.>>
- Men du ser ju ut som om du sett ett spöke. Kom här så ska du få en kram! >>Kramas.>>
- Tog det lång tid att värma bullar?
- Ja förstår du. Dom låg längst in i frysen, har fått plocka ut halva huset känns det som! Herrejesanens vad jag är trött nu!
- Bra.
- Va?
- Eller, alltså men du kunde ju väntat på mig så kunde jag hjälpt till!!! >>Supergullig.>> Hann du se något på VHS-en?
- Nej den glömde jag bort helt. Vi kan se lite på den sen.
- ELLER!!!! Så ser vi på den här! >>Schwing! fram med the ultimate collection of cmj.blogg.se DVD-n!!>> Här har ni grejer minsann.

This VHS is now burning in hell. Det här får inte komma ut, nu kan det inte komma ut.

Kommentarer
Postat av: Vicky

Den där vhs:en skulle jag göra mycket för att få xD

2008-10-01 @ 18:29:15
URL: http://vickypalmgren.blogspot.com
Postat av: Janne

Mäh! Nu måste du ju berätta om vad det var på den där VHS:en.

2008-10-01 @ 18:35:48
URL: http://www.babilou.se
Postat av: Storebror

Jag vet vad som finns på den där VHS:en.

It can not be unseen.

Bränn den Martin. Bränn den fort. Men om du behöver en kopia kanske jag har en här nånstans...

2008-10-01 @ 18:51:18
Postat av: pasta

berätta!

2008-10-01 @ 18:52:45
URL: http://vritra.blogg.se/
Postat av: Alina

Godkväll på dig! :)

2008-10-01 @ 18:55:25
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Andreas

Du vågar inte död VHS:en! Den är kult!

2008-10-01 @ 21:04:26
URL: http://www.abolin.se
Postat av: Martin

Den är också flera timmar lång...

2008-10-01 @ 21:23:34
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Blivande sjöman

Nej, bränn den inte! det vore ju sjukt kul att se hur du agerade/var för itt antal år sedan...

2008-10-01 @ 23:00:08
Postat av: Elin

Hahahaha... jag SKA se den!!

2008-10-01 @ 23:26:34
Postat av: Martin

Nej alltså... ingen ska se den här. Kanske sparar jag den för att veta hur den mycket konstiga Martin en gång var.



Men den ska sparas säkert isåfall. Mycket säkert...

2008-10-01 @ 23:29:37
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Ted Wolter

Martin! Jag vädjar till dig. När jag var i samma ålder som när du spelade vi in vhs'er ombord på ett skolfartyg. Skolfartyget är borta sedan länge. Utblidningen finns inte längre. Människorna har anständiga jobb och familjer som älskar dem... Jag har tre kassetter och tillräckligt med hållhakar på folk för att fixa en statsminister. Så spara Din VHS, rätt vad det är behöver du bara tio minuter magnetband för att få någon att hämta ett paket i Bolivia.

2008-10-02 @ 00:56:30
URL: http://sleten.blogg.se/
Postat av: Berndt

Å du som släktforskare så får jag akut frossa ,feber, och slaganfall samt dödsryckningar när jag hör detta . Om du inte vill att vhs historia skall komma ut bland folk NU så göm den i din hemligaste låda med automatlarm och automatiskt överfallslarm med färgampuller riktade mot inkräktaren samt direktlinje till kgb cia tbv iogt och lyckslanten så får du säkert ha din VHS i fred

Men den dag då dina presumtiva illbattingar frågar dig Ö dö farsan hur var det när du var liten SÅ kan du öppna deras värld. WOAUW VHS va e det? Går det att äta eller???

Spara

ELLER visa utdrag här på din blogg jag lovar att alla kommer att ta väl hand om den.

2008-10-02 @ 02:35:39
Postat av: Martin

Hmm... kanske kan klippa ut något ifrån den. Ett mycket kort klipp.



Kanske.



Ted har ju annars en mycket bra poäng faktiskt. Synd bara att idioten är en Martin som efter samma kommentar om och om igen, ställer sig framför kameran.



- Du vågar inte!

- ...

- Du vågar inte Martin!!!

- AS!!! SÄG INTE SÅ!!!



Tre sek senare. Ja. Hmpf...

2008-10-02 @ 16:51:05
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Martin

Har sett lite till på DVD-n... Får se en mycket exentrisk Martin visa två stycken sexualpositioner framför publik.



Påklätt nu alltså. Minns att folk ville veta detta. Alla är helt begeistrade och frågar saker hela tiden.



Cykelpumpen och tryckpumpen heter dom. Minns dom där. Förstår inte varför jag glömt bort dom.



Det hela såg rätt roligt ut faktiskt.

2008-10-02 @ 21:15:04
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Kalle The Kung

HöHö! Klart att du ska dela me dig av d roliga. Nog många som vill kika på detta mästerverk.

2008-10-02 @ 22:52:27
Postat av: Martin

Mmm... Tror många skulle skratta högt...

2008-10-02 @ 23:35:56
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Anonym

ehhhhh. cyckel pump,,,,,,hmmmmmmmm welll welll, vad sägs om en tingest som nt.................... hmmmmmmmmm



fundersam över vad som skalll komma:-*=



MVH



Kinkey

2008-10-04 @ 16:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!