Sverige ligger risigt till.

I Sverige har vi enorma problem, här är några klassiker varje svensk en gång åmat sig för.

Sitter i bilen med farsan. Det är mörkt, en bil kommer emot oss.

- Meh... blända av då?! >>Bilen kommer närmre.>> BLÄNDA AV DÅ!!! >>Frenetiskt börjar pappa blinka tillbaka.>>MEN HALLÅ?!

Zwosch, bilen kör förbi.

- SÅG DU MARTIN!! SÅG DU!!! HAN BLÄNDADE INTE AV JU!!!!

Ja... vi är i sverige.

Vi kommer fram, kliver ut ur bilen. Hälsar på dom vi ska ta en kaffe hos. Genast dyker ett problem upp på tapeten.

- Alltså kolla här va?! Sopgubbarna är så lata va? Nu måste jag ställa sopcontainern här istället för här!! >>Börjar rycka och dra i en grön container.>> KOLLA VA? DET ÄR JU HELT SJUKT! HELT SJUKT SÄGER JAG!!

Ja... vi är i sverige.

Står i matkön. Glömmer sätta dit en sån där pinne som avgränsar våra varor på bandet. Tanten framför mig tar tag i en pinne.

SMACK! Arg blick.

- Ska det vara så svårt eller?!

Ja... vi är i Sverige.

Hemma hos min kära söta lilla mor. Hon öppnar kylskåpet.

- NEEEEEEEEEEEEJJ!!!

Antingen hörs tyska bombplan i avgrunden... eller.

- Vi glömde köpa mjölk. >>Sätter sig vid matbordet helt förtvivlad.>>

Ja... vi är i sverige.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Flytt hit till Finland istället!

2008-10-02 @ 18:05:55
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Vicky

HAhahahahah! Fan va bra xD

2008-10-02 @ 20:26:01
URL: http://vickypalmgren.blogspot.com
Postat av: ZiggeZ

Jag fattar inte.. Jag är väl lite trög, men vad är det roliga i att vad man anser vara ett problem är relativt till den livssituation man befinner sig i? Jag tror inte att abstinenspundaren på plattan bryr sig om mjölken är slut, eller om man bländar av eller inte. Och ja, han bor också i Sverige. Att vi, i Sverige, skulle lättare bli upprörda över "bagateller" än folk i andra länder, rent generellt, tror jag inte på. Tråkigt inlägg i en annars lysande blogg :-)

2008-10-04 @ 07:09:21
Postat av: Martin

Det enda jag riktigt kunde läsa i ZiggeZ's kommentar var de två sista orden.



Tack!!!

2008-10-05 @ 12:46:30
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!