Katarina Sjöfartsklubb

När jag var i Stockholm gick jag in till Sjöfartsklubben. Träffade bland annat en Rasmus Boden som var en riktigt trevlig prick. Tydligen så är killen en Operasångare. Gillar att träffa människor med lite udda mål i livet.

Berättade att min dröm i livet är att bli en duktig stand up komiker:

- Jaså, va kul! Men då måste du ta sånglektioner.
- Okej?
- Jo, du har ett skrap på rösten.
- Ehh... va?
- Vänta lite. >>Rasmus sätter sig i en mera "lyssnade" ställning.>> Säg aaaaaahhhh fast med en sångande klang.
- Vilken fyllig röst du har Rasmus.
- Tja, har ju sysslat med det i ett par år nu. >>Drar handen genom sin kaluffs.>> Kom igen nu. Säg ah.
- Herregud. Okej. Aaaaaahhhhhh... >>Känner mig lagom fånig men Rasmus fokuserar som ba fan.>>
- Japp, ett skrap. Ska du stå på scen och prata mycket kommer du tillslut få ärrbildningar på stämbanden.
- Va? Det här var nytt. Vad gör man åt det?
- Hör av dig till mig innan du ska börja så löser vi det där.

Så nu ska jag få hjälp av en operasångare att styra upp rösten. Skriver också det här inlägget för att göra lite reklam för klubben. Lovade att göra det. Den ligger precis bredvid sjöfartshotellet i Stockholm. Ibland så brukar Rasmus sjunga lite
framför gubbarna på stället.

Jag vill se 50 sjömän sitta och lyssna på en Operasångare. Det hade varit hysteriskt roligt.


Klicka här eller på bilderna för att komma dit.

  En anledning att ta sig dit kan ju vara o se ifall du har ett skrap på rösten. Rasmus kanske hjälper dig också!

Kommentarer
Postat av: mamman

Hej

Det där lät ju som en bra idé. Jag sa ju att du knarrade igår kväll. Och se´n gillade du ju opera när du var en liten pilt, har du glömt det? Mamman

2008-10-16 @ 16:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!