9 more days...



9 dagar kvar till avmönstring. Hemlös har jag vandrat omkring världen nu i flera år. Vissa ser på detta val med konstiga blickar, fnysningar och inte minst med frågan varför.

Men om 9 dagar så blir jag ännu en gång påmind över varför jag valt detta hemlösa liv. Det enda jag idag egentligen äger är en ryggsäck och dess innehåll. Vi har varsin enkelbiljett ner till Bangkok, vi har båda sparat ihop en ganska häftig summa pengar.

Om 9 dagar mönstrar jag av. Då börjar det liv jag själv valt. Ett liv, en frihet, en tid då inga bekymmer existerar.

Ungefär så som när man var 6 år. Då man fick mat lagad av andra, då livets svårigheter inte existerade och då din enda dagliga rutin var att leka med ett leende på läpparna.

Kommentarer
Postat av: maya

Alla har sina vägar, grymt att man bara åker iväg bara så där.

2008-09-16 @ 09:22:50
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: Bob-Göran

Kommer bloggen sova medan du sover med vargarna?

2008-09-16 @ 12:09:51
Postat av: Martin

This blog is immortal. Nej, det som kommer ske i Asien kommer vara något värt att följa.



Skriver ett inlägg om vad som kommer ske lite nu efter avmönstring.

2008-09-16 @ 13:25:20
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Martin

Varför jag skrev nej, det som kommer ske...



Hmm.



Det som kommer ske i Asien kommer bli en intressant historia allting.



En mycket intressant historia...

2008-09-16 @ 13:30:23
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Ima

Asien låter härligt, önskar jag också var på väg nånstans om 9 dagar!! Lycka till, och uppdatera bloggen med lika roliga inlägg som vanligt ;-)

2008-09-16 @ 20:53:48
Postat av: Redaktörn

Fantastiskt!

2008-09-18 @ 14:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!