Vart vad det jag skulle bo nu igen?

Givetvis blev jag lite småfull ihop med den gamle sjömannen jag mönstrade av med. Skulle upp klockan 04 för Broströms resebyrå älskar att flyga folk vid dom tiderna. Fick flyga Middlesbor(sen vet jag inte hur det stavas längre)-Amsterdam-Köpenhamn.

På tåget norrut slog tanken mig att... jag är hemlös. Ringde farsan. Pappa var inte hemma. Det betyder att jag inte har en säng.

Hmm...

Ringde brorsan i Nässjö. Han var ledig idag men jag fick vänta i Nässjö ett tag. Sen fixade allting sig med några extra samtal.

Dom kompisar som inte än tröttnat på mig öppnar sina dörrar. Det glamorösa livet som snyltare kan börja!!

Sen för att få väntetiden i Nässjö att flyga förbi så satte det sig en jättesöt liten Elin bredvid mig på tåget. Hon skulle okcså vänta i Nässjö, så vi tog en fika, jag fick hennes nummer, slarvade bort hennes lapp, lämnade av henne på tågstation, gick tillbaka och hittade lappen i fikets sopor. Nu är jag hos brorsan.

Hon fick smeknamnet Tranås-Elin. Tack Tranås-Elin för en mycket trevlig pratstund!

Kommentarer
Postat av: samtliga studenter på Sjöbefälsskolan GBG

ring henne ffs!

2008-09-25 @ 11:49:52
Postat av: Martin

Haha, fan vad jag skrattade när jag såg denna kommentar.

2008-09-25 @ 14:50:29
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Sbf

Vi i kalmar instämmer!...visa att du är sjöman ffs!

2008-10-03 @ 21:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!